Nakon dvije i pol godine od početka radova i četiri dana zavarivanja čeličnih konstrukcija, most između Hrvatske i Bosne i Hercegovine je spojen.
''Napravljeni su radovi na spajanju glavnog raspona, u roku 30 dana ćemo spojiti drugi most'', rekao je Darko Šošić iz sektora za investicije i EU fondove HAC-a.
Vrijedan je više od 22 milijuna eura, a dvije ga zemlje financiraju svaka s 50-postotnim iznosom. Most Svilaj jedan je od najznačajnijih objekata na budućem koridoru Vc.
Završetak gradnje najavljen je za jesen ove godine. Približit će Hrvatsku i Bosansku Posavinu, a stanovnicima Slavonskog Broda donijeti rasterećenje.
''Malo će rasteretiti promet'', kaže Josip iz Slavonskog Broda. ''Pa ja se iskreno nadam da hoće, s obzirom da je Slavonski Brod dosta tranzicijski grad'', kazao je Branimir.
No, vožnja autocestom od Budimpešte do Ploča još će čekati. Većina dionica u Bosni i Hercegovini tek se treba graditi, a čeka se i nastavak radova na hrvatskom dijelu koridora 5c.
''Mi smo imali zakašnjenje u gradnji koridora 5c, a razlog je što nismo imali strateške dokumente Sad su krenula ta ugovaranja raznoraznih dionica'', rekao je Saša Dalipagić, zamjenik ministra komunikacija i prometa BiH.
Most Svilaj tako, po završetku radova, neće daleko odvesti, baš kao ni milijardu kuna vrijedan most Drava u Petrijevcima koji već dvije i pol godine vodi u prazno.
''Mi smo morali najprije zatvoriti financijsku konstrukciju, znači, ukupan dug Hrvatskih autocesta, Hrvatskih cesta i Autoceste Rijeka-Zagreb je pet i pol milijardi eura'', kazao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.
Nastavak radova na dionici do Belog Manastira najavljen je za ovu godinu. ''Otvaramo ponude, izabrat ćemo izvođača, tamo mi već radimo, uveli smo izvođača na radove na nekih 82 milijuna kuna na mostu Halasica i putnim prijelazima'', ističe Boris Huzjan, predsjednik uprave HAC-a.
Ministar je uvjeren - hrvatski dio koridora 5c bit će gotov za dvije godine. No, od mađarske granice, autocestom, putnici neće moći dalje od svilajskog mosta.
Nedovršeni hrvatski projekti
A do mosta u Karlovcu ni nema puta - most na rijeci Korani, poznatiji kao Vukelićev most, trebao je biti dio brze ceste Mostarje - Vukmanićki Cerovac. Radovi su završeni u rujnu 2009., no i 10 godina poslije, ni s jedne strane mosta nisu izgrađene ceste.
Još jedan primjer je i tunel Omiš koji ne vodi nikamo. Od 2013., kada je probijen, tunel dugačak gotovo kilometar i pol i dalje je tek rupa u planini. Plan je da se izgradi most preko Cetine koji bi vodio dalje prema Dugom Ratu. No mosta nema. Izgradnjom tog dijela obilaznice planiralo se rasteretiti promet i smanjiti gužve u sezoni.
Iz Hrvatskih cesta kažu, od ovih projekata nije se odustalo. Što se tiče tunela, za dovršetak tog dijela pokrenut je natječaj. A za realizaciju i dovršetak planiranog priprema se i karlovački most.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr