Za ovakve slučajeve djelomično je odgovorna i loša provedba Zakona o cestovnom prometu. Uspješan bijeg putnika iz plamtećeg autobusa karlovačkog prijevoznika samo je posljednji u nizu. Zbog kvarova plamen je progutao još najmanje četiri autobusa u posljednjih godinu dana. Prijevoznici se slažu da vožnja autobusom zna biti vrlo opasna. Propisi su europski, no provedba balkanska. 'Puno više pažnje se posvećuje tehničkoj ispravnosti i kontroli tehničke ispravnosti nego što se to radi kod nas. Mi imamo neke normativne akte koji reguliraju i preventivne tehničke preglede i redovite godišnje tehničke preglede, međutim ono što je zanemareno je briga prijevoznika o voznom parku', rekao je Saša Šolman, direktor putničkog prometa.
>> VIDEO: Zapalio se autobus pun putnika
U Uniji briga je veća zbog većih kontrola. Da bi se izbjegle ovakve scene, ispravnost autobusa inspektori ispituju u bilo kojem trenutku, za razliku od Hrvatske. Prijevoznici imaju obvezu izlaska na tehničke preglede sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, a što kontrolira MUP, dok je inspekcija cestovnog prometa zadužena za komercijalni vid prijevoza i kontrolu vremena vožnje te odmora vozača kamiona i autobusa. U Hrvatskoj je svega tridesetak educiranih inspektora, pa ne čudi što prijevoznici nemaju straha od kažnjavanja. 'Inspekcijske službe, službe policije sada nešto rade na tome da se ta tehnička ispravnost značajnije i strožije kontrolira nego je to bilo do sad i zapravo tu mi svi koji želimo raditi na legalan kvalitetan način vidimo svoju šansu', reako je Šolman.
Uz to potrebno je i uređenje tržišta. 'Moglo bi se poboljšati da se ujednače kriteriji raspisivanja javnog natječaja za prijevoz recimo konkretno školske djece, ako ćemo po primjerima na nivou cijele Hrvatske', rekla je Ljubica Herceg iz Sektora za promet i veze HGK. Javnost se pita treba li iz autobusa ispasti još pokoji školarac ili izgorjeti putnik da bi se ambicioznije prionulo uvođenju reda u autobusnom prijevozu.