Ministar je obišao Stupicu gdje se i dalje na državnoj cesti Makarska – Vrgorac nalazi veliki kameni odron, a kako je rekao, tunel kroz Stupicu trebao bi biti gotov do ovog ljeta. Stajao bi 25 milijuna kuna i bio bi najsigurnija i moguće najjeftinija varijanta, dodao je.
Ovo je izvanredan događaja i mora se izvanredno djelovati, a ostale kritične točke kojih još ima uz ovu prometnicu rješavat će se dugoročno, dodao je Kalmeta.
Na upit o gradnji autoceste od Ploča prema Dubrovniku, ministar je, rekavši da će se gradnja nastaviti i da se traže novi izvori financiranja. Po sadašnjoj dinamici do ljeta će biti izgrađena i puštena u promet autocesta do Vrgorca. Do kraja 2012. bit će gotova dionica od Vrgorca do Ploča i u nastavku do spoja prema granici s BiH za što je osiguran novac, dodao je.
Lokalni stanovnici nisu zadovoljni razvojem situacije, no kažu kako se mire s nametnutim rješenjem.
>> Kamene gromade ostaju gdje jesu, kopat će se tunel
>> Nitko se ne usudi micati odronjene stijene, predlaže se helikopter
Glede tunela 'Svetog Ilije' kroz Biokovo kazao je da će se dinamika građevnih radova u tunelu nastaviti, međutim će rasvjeta i ostali završni poslovi biti sporiji nego je bilo utvrđeno pa tunel, četvrti po dužini u zemlji, neće biti otvoren ove godine.
Tomo Vidović iz Hrvatskih cesta rekao je novinarima da su nakon odrona stijene u listopadu prošle godine Hrvatske ceste pravodobno reagirale i tražile brzo i djelotvorno rješenje problema prometnice preko Biokova i da je prva faza pripremnih radova za gradnju tunela na Stupici počela prije tjedan dana. Po njegovim riječima kamenje na cesti nije teško ukloniti, ali bi sudionici u prometu bili u izravnoj opasnosti stoga što dio stijena i dalje prijeti odronom.
Zaštita kamenog grebena visokog šezdesetak metara bio bi najskuplji oblik popravka prometnice, kaže Vidović, koji također smatra da je izgradnja tunela od dvjestotinjak metara najbolje rješenje.(Hina)