Ministar Kalmeta prenio zaključak struke

Biokovo: Nema micanja stijena - buši se tunel od 25 milijuna kuna

Slika nije dostupna
Božidar Kalmeta izjavio je da je struka utvrdila da zbog sigurnosnih razloga nije dostatno ukloniti samo srušenu stijenu sa prometnice na biokovskom predjelu Stupici, pa će se izgraditi manji tunel dug oko 200 metara.

Ministar je obišao Stupicu gdje se i dalje na državnoj cesti Makarska – Vrgorac nalazi veliki kameni odron, a kako je rekao, tunel kroz Stupicu trebao bi biti gotov do ovog ljeta. Stajao bi 25 milijuna kuna i bio bi najsigurnija i moguće najjeftinija varijanta, dodao je.

Ovo je izvanredan događaja i mora se izvanredno djelovati, a ostale kritične točke kojih još ima uz ovu prometnicu rješavat će se dugoročno, dodao je Kalmeta.

Na upit o gradnji autoceste od Ploča prema Dubrovniku, ministar je, rekavši da će se gradnja nastaviti i da se traže novi izvori financiranja. Po sadašnjoj dinamici do ljeta će biti izgrađena i puštena u promet autocesta do Vrgorca. Do kraja 2012. bit će gotova dionica od Vrgorca do Ploča i u nastavku do spoja prema granici s BiH za što je osiguran novac, dodao je.

Lokalni stanovnici nisu zadovoljni razvojem situacije, no kažu kako se mire s nametnutim rješenjem.

>> Kamene gromade ostaju gdje jesu, kopat će se tunel

>> Nitko se ne usudi micati odronjene stijene, predlaže se helikopter

Glede tunela 'Svetog Ilije' kroz Biokovo kazao je da će se dinamika građevnih radova u tunelu nastaviti, međutim će rasvjeta i ostali završni poslovi biti sporiji nego je bilo utvrđeno pa tunel, četvrti po dužini u zemlji, neće biti otvoren ove godine.

Tomo Vidović iz Hrvatskih cesta rekao je novinarima da su nakon odrona stijene u listopadu prošle godine Hrvatske ceste pravodobno reagirale i tražile brzo i djelotvorno rješenje problema prometnice preko Biokova i da je prva faza pripremnih radova za gradnju tunela na Stupici počela prije tjedan dana. Po njegovim riječima kamenje na cesti nije teško ukloniti, ali bi sudionici u prometu bili u izravnoj opasnosti stoga što dio stijena i dalje prijeti odronom.

Zaštita kamenog grebena visokog šezdesetak metara bio bi najskuplji oblik popravka prometnice, kaže Vidović, koji također smatra da je izgradnja tunela od dvjestotinjak metara najbolje rješenje.(Hina)