Strojovođa Ivica MIšković je u iskazu naveo da su na vlaku škripili amortizeri i da je klimatizacija pokvarena, odnosno umjesto da je rashlađivala prostor, ona ga je grijala pa je temperatura bila oko 32 Celzijeva stupnja, piše Večernji list.
>> Saslušani prvi svjedoci o nesreći nagibnog vlaka
Strojovođa MIšković rekao je istražnom povjerenstvu Hrvatskih željeznica nekoliko sati nakon nesreće kako je tijekom vožnje primjetio pdređene nepravilnosti u radu tijekom vožnje vlaka u desnom zavoju. Povjerenstvo je osnovano kako bi bilo stručna potpora policiji i istražnom sucu u rasvjetljivanju nesreće u kojoj je poginulo šestero putnika, a šezdesetak ih je lakše i teže ozlijeđeno. Večernji list doznao je kako u zapisniku stoji da se kondukter nije koristio kočnicom za slučaj opasnosti te da je u vrijeme nesreće bio u sredini vlaka i upozoravao putnike da vlak ne može kočiti.
Večernji list pšiše kako prometni stručnjaci tvrde da se sve okolnosti nesreće mogu znati pregledom olupine vlaka. No, članovi povjerenstva HŽ-a taj posao nisu obavili jer na kolodvoru u Solinu nitko nije znao da dolaze pregeldati vlak pa im za to nisu bili omogućeni uvjeti za rad. Ne preciznosti utvrđivanja razloga nesreće je i simulacija koja nije obavljena identičnom lokomotivom.