Iskaz strojovođe

Elektronika je 127 puta javljala pogrešku?

Slika nije dostupna
U knjizi prijava dizel strojovođa, navedeno je da je tijekom stravične nesreće u Rudinama 24. srpnja elektronika 127 puta strojovođi signalizirala da ograniči brzinu na 80 kilometara na sat zbog teže neispravnosti naginjanja sanduka te vlak prebacivala na brzo kočenje.

Strojovođa Ivica MIšković je u iskazu naveo da su na vlaku škripili amortizeri i da je klimatizacija pokvarena, odnosno umjesto da je rashlađivala prostor, ona ga je grijala pa je temperatura bila oko 32 Celzijeva stupnja, piše Večernji list.

>> Saslušani prvi svjedoci o nesreći nagibnog vlaka

Strojovođa MIšković rekao je istražnom povjerenstvu Hrvatskih željeznica nekoliko sati nakon nesreće kako je tijekom vožnje primjetio pdređene nepravilnosti u radu tijekom vožnje vlaka u desnom zavoju. Povjerenstvo je osnovano kako bi bilo stručna potpora policiji i istražnom sucu u rasvjetljivanju nesreće u kojoj je poginulo šestero putnika, a šezdesetak ih je lakše i teže ozlijeđeno. Večernji list doznao je kako u zapisniku stoji da se kondukter nije koristio kočnicom za slučaj opasnosti te da je u vrijeme nesreće bio u sredini vlaka i upozoravao putnike da vlak ne može kočiti.

Večernji list pšiše kako prometni stručnjaci tvrde da se sve okolnosti nesreće mogu znati pregledom olupine vlaka. No, članovi povjerenstva HŽ-a taj posao nisu obavili jer na kolodvoru u Solinu nitko nije znao da dolaze pregeldati vlak pa im za to nisu bili omogućeni uvjeti za rad. Ne preciznosti utvrđivanja razloga nesreće je i simulacija koja nije obavljena identičnom lokomotivom.

Povezane teme