Četvrti dan nakon tragične pogibije trojice pomoraca na brodu Lastovo, dok su dvojica još uvijek hospitalizirana, oglasio se resorni ministar.
"Od nedjelje do danas postavljam sebi samo dva osnovna pitanja, je li se ovo moglo izbjegnuti i tko je odgovoran, a rekao sam vam nisam htio davati nikakve izjave jer je ozbiljna stvar. A što bi promijenilo moje prisustvo?", zapitao je Oleg Butković.
Nažalost ništa, ali bi bilo primjereno i očekivano. Istraga kaže, ministar, ide u dva smjera. Neodgovorenih pitanja na koja svi čekaju odgovor je mnogo. Na pitanje treba li Jadrolinija novo vodstvo nakon ovoga, odgovara: "Polako, vidjet ćemo. Istraga traje, ponavljam, pričekajmo rezultate ove istrage utvrdit će se što je ovdje bio uzrok nezapamćene tragedije kad istraga utvrdi uzrok svi odgovorni će biti sankcionirani".
Jadrolinija je danas, kako doznajemo, zapovjednicima brodova poslala dopis. Traže dodatno obavještavanje posade o sigurnosnim pravilima i zaštitnim protokolima.
"Uobičajeno je da ako se dogodi bilo kakva nezgoda da se pošalje dodatna okružnica na što se treba više obraćat pažnja, ali u slučaju ove okružnice koju sam vidio radi se samo o prebacivanju odgovornosti na ljudski faktor", napominje Antun Aljinović iz sindikata pomoraca.
Ivan Srzentić iz strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije kaže kako je jedina ljudska greška, politička volja da se predsjednik Uprave David Sopta instalira za predsjednika uprave Jadrolinije. Na kojoj su i danas problemi i to na trajektu Tin Ujević. Putnici su prevezeni drugim trajektom.
Iz Jadrolinije na upit Dnevnika Nove TV kažu da je linija danas bila bez ikakvih odstupanja. Riječ je navode, o redovitim rotacijama brodova na jednoj liniji. No, doznaje se da je ipak bilo problema s rampom, točnije sajlom.
Jadrolinijina flota ima 57 plovila prosječne starosti više od 27 godina. Najstariji je brod Premuda sa 67 godina. Dva najmlađa broda u floti su katamarani Kata i Danica iz 2019.te godine, a među trajektima najmlađi je Sveti Duje, građen 2017. Ministar kaže - posljednjih godina flota je pomlađena za 8 godina. Radi se i dalje, novac je osiguran. Sindikati odgovaraju.
"Mi smo upozoravali na uštede na remontima brodova dovode do tragedija to se sad nažalost na najgori način dokazalo, a brodovi ti plove najviše zahvaljujući pomorcima, požrtvovnošću pa čak i improvizacijama tih ljudi koji od ničega naprave nešto, toliko se stvari popravlja na brodu ti brodovi plove, ti ljudi rade više od 14 sati dnevno što je za pomorce nedopustivo", ističe Aljinović.
I kažu, po standardima Europske unije brodovi starosti između 25 i 30 godina idu u mirovinu.
"Ovakva vrsta i kupnja brodova koji su stariji od 25-30 godina, a predstavljaju se javnosti da se radi o novim brodovima je glupost, velika glupost", napominje Srznetić.
Rješenje je, govori iskusni kapetan, temeljita modernizacija. "Itekako da imamo predispozicije za gradit brodove u našim brodogradilištima, po mom mišljenju bilo bi jeftinije, sigurnije, imali bi kvalitetnije brodove, kvalitetan prijevoz", kaže Juraj Karninčić iz Udruge pomorskih kapetana Sjevernog Jadrana.
Na kojima će svi biti sigurni da se tragedije više nikad ne ponove.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.