Umjesto veselja šok u turskoj sudnici. 62-godišnji kapetan Marko Bekavac i prvi časnik palube osuđeni su na 30 godina robije.
"Odvjetnik je probao u nekoliko navrata pokazati i dokazati da nema niti jednog konkretnog dokaza i skrenuti na ovu poziciju koja je bila početna, međutim ne, sudac je jednostavno i dalje forsirao zapovjednu odgovornost", rekao je Hrvoje Cvitanović, veleposlanik Hrvatske u Turskoj.
Na turski sud stigla je Bekavčeva obitelj, ali i tajnik sindikata pomoraca Hrvatske.
"Šokirani smo presudom. Blago rečeno. Nikakvi dokazi nisu nađeni ni protiv jednog člana posade, tako da smo očekivali pravomoćno oslobađajuću presudu, ali to se nije dogodilo", rekao je Neven Melvan iz Sindikata pomoraca Hrvatske.
Presudom je zatečen i hrvatski ministar vanjskih poslova.
"Založili smo se za njegovu pravnu zaštitu, ulagali smo sve što je trebalo kada su bili u pitanju advokati", rekao je Goran Grlić Radman, ministar vanjskih i europskih poslova.
Bekavac je uhićen zajedno s još deset pomoraca. Njihov posao bio je prebaciti ugljen iz Kolumbije u Tursku. Prije ukrcaja kapetan je od turskog vlasnika tražio i kamere i osiguranje, ali nije to dobio.
Pod sličnim optužbama iza rešetaka grčkog zatvora završio je svojedobno kapetan Laptalo.
"Grci su prihvatili da zapovjednik ne može biti odgovoran za nešto što se dogodilo 150 metara daleko od njega", rekao je kapetan Sanjin Dumanić.
Dumanić kaže da zakon globalno treba mijenjati. "Naša zajednica Udruga kapetana će kroz Europsku zajednicu tražiti neku izmjenu zakona jer ne može kapetan biti odgovoran. Dozvolite, ovaj brod od 180 metara, ali ima danas brodova od 360 metara. Toliko je drugi kvart u Splitu. To je iz jednog u drugi kvart, da netko s Meja bude odgovoran za događanja na Zenti, to bi bilo nemoguće".
Veleposlanik najavljuje daljnje pravne korake. "Sada čekamo nakon dostave samog zapisnika ročišta da odvjetnik gospodina Bekavca krene u žalbeni postupak", rekao je Cvitanović.
A do tada će pravomoćnost presude hrvatski kapetan Bekavac čekati iza zidina zatvora u Ankari.