Kamere za nadzor brzine niču kao gljive poslije kiše.
"Imamo 560 lokacija na kojima možemo mjeriti brzinu. U fazi postavljanja je 14 novih kućišta na području PU primorsko-goranske i zadarske, a do kraja godine još će se postaviti 13 kućišta na području PU sisačko-moslavačke i požeško-slavonske", rekao je Josip Mataija iz službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a.
Veći broj kamera za nadzor brzine na hrvatskim prometnicama smanjio je broj smrtno stradalih u prvih deset mjeseci, primjerice, 2022. imali smo 212, prošle godine 204, a ove godine u pvih deset mjeseci 189 smrtno stradalih na prometnicama
Brzina i dalje stvara najveće probleme policiji.
"Službenici su utvrdili u nadzoru prometa 590 tisuća svih prekršaja, od toga 206 tisuća prekršaja brzine", kaže Mataija.
Kultura u prometu naš je veliki problem, ističe sugovornik.
"Kamere se postavljaju na mjesta koja donose novac da ne budemo lažno skromni, niti da se previše ne hvalimo tim programom. Međutim jedva čekam da se kamere počnu postavljati u blizini škola gdje ih nedostaje", rekao je Branimir Tomurad, automobilistički novinar.
Za još veći broj zalažu se i vozači.
"Po mom mišljenju trebalo bi ih staviti još više, a i trebalo bi za vrijeme škole, kad djeca idu u školu ili iz škole staviti pozornika da malo regulira promet", smatra Milivoj iz Zagreba.
"Ako ništa, služe da zastrašuju pošto čovjek nikad nezna je li prazna ili puna puška, tako isto i kamera", kaže Ivan iz Zagreba.
Kamere su dobro sredstvo za sigurnost prometa.
"One su danas jednostavnije, nisu više toliko skupe, lakše ih je postaviti, a one daju pravi smisao - smanjuju brzinu tamo gdje su postavljene", kaže Marko Šoštarić s Fakulteta prometnih znanosti.
Osim za popuštanje papučice gasa, dobre su i za edukaciju da vozači, kaže Šoštarić, nauče da bi svugdje trebalo voziti po ograničenjima. Osim brzine, ulovit će vas bez pojasa, ali i s mobitelom u ruci.