Traje Europski tjedan borbe protiv debljine, a hrvatski stručnjaci upozoravaju: i dalje je svaki 5. Hrvat predebeo. Pandemija se ne zaustavlja, nego se pojačano širi na djecu i mlađu populaciju. Liječnici pozivaju na reduciranje masnoća i pržene hrane te na povećanje kretanja. 'Po svojim procjenama rekla bih da je svaki treći Hrvat prekomjerno težak a svaki 4. je već debeo', kaže Sonja Njunjić iz Udruge za prevenciju prekomjerne težine.
Mirko Koršić, endokrinolog dijabetolog, sumnja da problem debljine uopće itko može riješiti. 'Njihov organizam ne prepoznaje hormone koji trebaju dati poruke da su siti. Broj starih ljudi i broj debelih će se jako povećati', ističe.
Spašavanje najdeblje Britanke: Trebali 2 dizalice, 7 policijskih vozila, 2 vatrogasna i 11 medicinara
Ali protiv debljine možemo se boriti radom, biciklom, trčanjem, hodanjem. Pomoći će nam i Europa pa nam šalju 150 milijuna kuna za uređivanje 120 kilometara biciklističko-trkačke Savske staze od Bregane do Ivanić Grada. 'Uz onu klasičnu infrastrukturu, klupe i odmorišta nalazit će se i tri solarne punionice za pedelek, električne bicikle, i bit će označene znamenitosti uz samu stazu odnosno ono što možete posjetiti', ističe Darinka Jug, autorica projekta Greenway.
Zagreb i Zagrebačka županija dobit će 121 kilometar biciklističkih staza zahvaljujući projektu Greenway – državna glavna biciklistička ruta broj 2 u koji će biti uloženo 130 milijuna kuna, istaknuto je u srijedu u Tribinama Grada Zagreba prilikom predstavljanja studije izvodljivosti za rutu kojom bi se trebali spojiti Ivanić Grad odnosno Lijevi Dubrovčak sa slovenskom granicom.
Od granice sa Slovenijom do granice sa Srbijom
To je dio buduće jedinstvene hrvatske biciklističke rute duž obale Save, od granice sa Srbijom do granice sa Slovenijom.
Idejna začetnica i voditeljica projekta iz udruge Moj bicikl Darinka Jug kazala je da dio 'zelenog puta' od granice sa Slovenijom odnosno od Bregane do Lijevog Dubrovčaka najvećim dijelom sufinancira Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj kroz Operativni program Promet 2007–2013.
Krajem 2014. pokrenuta je prva faza koja traje do lipnja 2105. S drugom fazom projekta počinjemo već u srpnju i trebala bi biti gotova 2016. da bismo 2017. mogli voziti najdužim Greenwayem u Europi, rekla je Jug. U tom razdoblju, kaže, potrebne su im sugestije i povratne informacije potencijalnih korisnika, ali i javnosti da bi se projekt realizirao što bolje.
Jug je zahvalila zagrebačkom gradonačelniku Milanu Bandiću što je idejno rješenje odmah prepoznao kao dobro i podržao tu viziju iako su, kazala je, mnogi bili skeptični i govorili da je san i utopija 'zeleni put' graditi u Hrvatskoj.
Jedina granica - administracija
Župan Zagrebačke županije Stjepan Kožić izrazio je zadovoljstvo što je Zagrebačka županija dio tog projekta i što će ga financirati EU. "Teško je financirati tako velike projekte, čiji je Grad Zagreb nositelj, a nama partner, no vjerujem da ćemo ga uspješno završiti", kazao je. Dodao je kako se nada da će mnogi od oko 60 milijuna 'cikloturista' posjetiti Greenway i tako poboljšati razvoj županijskog turizma i gospodarstva.
Bandić je istaknuo da to nije jedini projekt na kojem su Grad Zagreb i Zagrebačka županija uspješno surađivali. "Imamo administrativne granice, ali one su jedine. Ovo je dokaz da, osim administracije, ne postoje druge granice", rekao je Bandić te dodao kako u strateškim dokumentima Grada Zagreba postoji ucrtana vizija razvoja biciklističkog prometa.
Bandić je poručio da će Županija i Grad uskoro biti povezane i s 'biciklističkom magistralom' te izrazio nadu da će se za dvije godine, kad biciklistička staza bude gotova, još više ljudi voziti biciklima. "To je doprinos ekološkom razvoju, osviještenosti i zdravom stilu života", rekao je Bandić. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook