Lokomotiva kojoj to jučer nije uspjelo prevezena je u skladište za održavanje vučnih vozila. Uz osnovano Povjerenstvo HŽ-a očevid će obaviti i forenzičari Centra za vještačenje Ivan Vučetić. Dosadašnji tijek istrage pokazao je da je strojovođa pravodobno, na oko 800 metara od perona, pokušao zakočiti.
Nezavisni stručnjaci sumnjaju da bi uzrok nesreće moglo biti loše održavanje lokomotive unatoč činjenici da je desetak dana prije prošla godišnji servis. Kažu, sve upućuje da u sustavu za kočenje nije bilo dovoljno tekućine protiv zamrzavanja.
>> U udaru vlaka u odbojnik 60 ozlijeđenih
'Je li došlo do smrzavanja u onom trenutku kada je na primjer nestalo alkohola u sustavu. Jer takve kočnice su automatske, neiscrpne, to znači da prilikom pucanja glavnog voda, one se automatski koče. To znači zaustavlja se kompozicija', rekao je Milan Kostelac sa Fakulteta strojarstva i brodogradnje. 'Došli smo na vrijeme, na vrijeme krenuli i sve je bilo ok', kažu sretni i zadovoljni putnici. Sve je bolje, i zdravstveno stanje troje zadržanih na liječenju od 60 u nesreći ozlijeđenih putnika. Iz HŽ-a im poručuju da ne brinu za odštete. Ljudi sukladno povredi koju su doživjeli mogu naplatiti svoje iznose kroz određeno vrijeme i tu nikad nije bilo problema što se tiče putnika. Sindikati poručuju kako problema ima u radu HŽ-ovih povjerenstava za istrage nesreća poput jučerašnje.
'Povjerenstva Hrvatskih željeznica nisu nikad utvrdila gotovo ništa pogotovo kada su u pitanju sustavi kočenja', rekao je Dalibor Petrović iz Sindikata strojovođa Hrvatske. Strojovođe sumnjaju da je neispravan bio sušač zraka koji sprječava smrzavanje kočnica. Tješi ih što će očevid na lokomotivi odraditi i policijski vještaci Centra Ivan Vučetić. 'Ne bi bilo dobro da vještačenje nad sušačem radi onaj tko ga je ugrađivao u lokomotivu', rekao je Marijan Klarić, direktor putničkog prijevoza HŽ-a. I poznavatelji rada lokomotiva sumnjaju u loše održavanje sustava za kočenje. 'Trebalo bi vidjeti je li čašica bila napunjena s alkoholom i je li došlo do smrzavanja u onom trenutku kada je nestalo alkohola u sustavu', kaže Kostelac. Za sada je sigurno da alkohola nije bilo u strojovođi koji je kočio ispravno na 800 metara od četvrtog perona i prisebnom reakcijom upozorio ljude da se ne može zaustaviti. Time je izbjegnuta veća tragedija. Putnici bez izbora nadaju se da će tragično stanje unutar HŽ-a uskoro zamIjeniti odgovorno.