Smrskan automobil, šokirani putnici - ovo su posljedice naleta taksi vozila na ZET-ov tramvaj od srijede.
"Radilo se o neoprezu vozača taksi vozila samo pukom srećom nije bilo više ozljeđenih osoba. Nadamo se da će vozač taksivozila čim prije uspješno oporaviti, svi putnici u vozilima ZET-a su osigurani u slučaju ozljede", rekao je glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba.
Sve češće svjedočimo prometnim nezgodama u kojima sudjeluju strani radnici koji voze taksi, a građani se pitaju – koliko su oni zapravo spremni za vožnju po Zagrebu?
"Mislim da se ne snalaze, pogotovo ako su Indijci, oni su navikli voziti lijevom stranom, teško im je. A osim toga jezik, ne znam uopće, svaka čast, kako se i snalaze", kaže Jelka.
"Meni je u biti tih ljudi jako žao, ali ja isto se osjećam nesigurno", kaže Mirka.
Kako uopće strani radnici postaju taksisti? Prema pravilima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, prvo moraju položiti ispit u ovlaštenim centrima. Zatim dolaze u nadležnost MUP-a.
"Kad stranac dobije hrvatsku dozvolu, stara se šalje nazad u njegovu zemlju, da se vidi je li sve regularno. Policija stalno kontrolira vozače, pogotovo taksiste i dostavljače, i drži posebne tečajeve za strane radnike da ih nauči pravilima prometa u Hrvatskoj", poručuju iz MUP-a.
Struka ipak smatra - zakoni su previše blagi!
Miljenko Gočin, predsjednik sindikata hrvatski vozača poručuje:
"Svaka osoba koja posjeduje vozačku dozvolu najmanje B kategorije može pristupiti ispitu kojim stječe početne kvalifikacije za auto taksi vozače. Znači, Ministarstvo mora prometa i infrastrukture objavilo je katalog sa 200 pitanja u kojima su i odgovori".
Statistika pak kaže...
"Oni ne sudjeluju više u prometnim nesrećama, teškim prometnim nesrećama od ostalih vozača Republike Hrvatske. Tako da statistički ne možemo reći da nam oni stvaraju nekakvu dodatnu nesigurnost cestam", kaže Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti.
"Ponekad sam ugodnija iskustva imao sa stranim radnicima nego sa našim. Naši radnici su znali što se tiče taksista, divljat po ulicama", kaže Petar.
No nije samo vozačka vještina problem..
"Činjenica je da je taksi vozila u Zagrebu posljednjih godina sve više, a očito dio tih vozača je svakako ili nedovoljno oprezan ili nedovoljno iskusan za uvjete dinamične gradske vožnje", poručuje Zeba.
Možda još veći problem od samih vozača – vozila koja voze.
"Mi kao prometna struka moramo ukazati da je to recimo neprihvatljivo da imate vozila koja su po Euro NKP-u imaju dvije zvijezdice ili nešto to je ispod razine sigurnosti na kako bi danas trebali težiti. Nedostatak je radne snage i mi jednostavno moramo na neki način si potpomagati sa stranim radnicima", kaže Ševrović.
I dodaje strani radnici u taksiju nisu iznimka – oni su budućnost. No, bez bolje edukacije i sigurnijih vozila, nesreće bi i dalje mogle biti dio naše svakodnevice.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.
This browser does not support the video element.