statistika kaže...

Jesu li strani radnici spremni za vožnju po Zagrebu? Kako postaju vozači i kontrolira li ih sustav

Sudar u Zagrebu - 4 Foto: DNEVNIK.hr
Nalet taksija na tramvaj ponovno je u fokus stavio osposobljenost i spremnost sve većeg broja stranih vozača za taj posao. Donosimo detalje o tome kako postaju vozači i koliko ih sustav uopće kontrolira prije nego što sjednu za volan i potencijalno ugroze sebe i druge sudionike u prometu.

Smrskan automobil, šokirani putnici - ovo su posljedice naleta taksi vozila na ZET-ov tramvaj od srijede. 

"Radilo se o neoprezu vozača taksi vozila samo pukom srećom nije bilo više ozljeđenih osoba. Nadamo se da će vozač taksivozila čim prije uspješno oporaviti, svi putnici u vozilima ZET-a su osigurani u slučaju ozljede", rekao je glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba. 

Sudar u Zagrebu - 5 Foto:DNEVNIK.hr

Sve češće svjedočimo prometnim nezgodama u kojima sudjeluju strani radnici koji voze taksi, a građani se pitaju – koliko su oni zapravo spremni za vožnju po Zagrebu?

"Mislim da se ne snalaze, pogotovo ako su Indijci, oni su navikli voziti lijevom stranom, teško im je. A osim toga jezik, ne znam uopće, svaka čast, kako se i snalaze", kaže Jelka. 

"Meni je u biti tih ljudi jako žao, ali ja isto se osjećam nesigurno", kaže Mirka. 

Kako uopće strani radnici postaju taksisti? Prema pravilima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, prvo moraju položiti ispit u ovlaštenim centrima. Zatim dolaze u nadležnost MUP-a.

"Kad stranac dobije hrvatsku dozvolu, stara se šalje nazad u njegovu zemlju, da se vidi je li sve regularno. Policija stalno kontrolira vozače, pogotovo taksiste i dostavljače, i drži posebne tečajeve za strane radnike da ih nauči pravilima prometa u Hrvatskoj", poručuju iz MUP-a. 

Struka ipak smatra - zakoni su previše blagi!

Miljenko Gočin, predsjednik sindikata hrvatski vozača poručuje:

"Svaka osoba koja posjeduje vozačku dozvolu najmanje B kategorije može pristupiti ispitu kojim stječe početne kvalifikacije za auto taksi vozače. Znači, Ministarstvo mora prometa i infrastrukture objavilo je katalog sa 200 pitanja u kojima su i odgovori". 

Statistika pak kaže...

"Oni ne sudjeluju više u prometnim nesrećama, teškim prometnim nesrećama od ostalih vozača Republike Hrvatske. Tako da statistički ne možemo reći da nam oni stvaraju nekakvu dodatnu nesigurnost cestam", kaže Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti. 

"Ponekad sam ugodnija iskustva imao sa stranim radnicima nego sa našim. Naši radnici su znali što se tiče taksista, divljat po ulicama", kaže Petar. 

Sudar u Zagrebu - 3 Foto:DNEVNIK.hr

No nije samo vozačka vještina problem..

"Činjenica je da je taksi vozila u Zagrebu posljednjih godina sve više, a očito dio tih vozača je svakako ili nedovoljno oprezan ili nedovoljno iskusan za uvjete dinamične gradske vožnje", poručuje Zeba. 

Možda još veći problem od samih vozača – vozila koja voze.

"Mi kao prometna struka moramo ukazati da je to recimo neprihvatljivo da imate vozila koja su po Euro NKP-u imaju dvije zvijezdice ili nešto to je ispod razine sigurnosti na kako bi danas trebali težiti. Nedostatak je radne snage i mi jednostavno moramo na neki način si potpomagati sa stranim radnicima", kaže Ševrović. 

I dodaje strani radnici u taksiju nisu iznimka – oni su budućnost. No, bez bolje edukacije i sigurnijih vozila, nesreće bi i dalje mogle biti dio naše svakodnevice.

Sudar u Zagrebu - 1 Foto:DNEVNIK.hr

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.
 

 

Pročitajte i ovo potpora Europe Zelenski otkrio preduvjete za mir: "To bi bio dobar početak"

Pročitajte i ovo američki izaslanik za Ukrajinu Što se događalo uoči povijesnog sastanka koji se pretvorio u debakl? "Ukrajinci su se sami uvalili u ono"

Pročitajte i ovo Ozbiljna poruka Trump poslao upozorenje NATO-u: "SAD neće braniti delinkventne članice"