Prvo i osnovno, pobrinite se za svog limenog ljubimca. Ovo su koraci koje ne biste smjeli preskočiti.
• Prekontrolirati u razinu ulja u motoru prije kretanja na put i po dolasku do cilja. Kontrolu provesti kad je vozilo na ravnoj podlozi i oko 5 min nakon gašenja motora.
• Prije puta uzeti u obzir moguću prijeđenu kilometražu, i vidjeti uklapa li se u interval servisne zamjene ulja.
• Ovisno o cilju putovanja pripremiti litru ulja za potrebe nadolijevanja.
• Prekontrolirati, kod ohlađenog motora, razinu rashladne tekućine. Napomena: moderna vozila koriste specificirane vrste rashladnih tekućina motora, od kojih neke nije dobro međusobno miješati. U nuždi je moguće jednokratno doliti destiliranu vodu do maksimalno 0,5l. Propisana rashladne tekućina mora biti u sistemu hlađenja i ljeti.
• Po mogućnosti ispitati bateriju vozila.
• Prekontrolirati razinu kočione tekućine.
• Ako je moguće, provjeriti potrošenost kočionih obloga. Ovo je najčešće izvedivo u servisnoj blic kontroli.
• Prekontrolirati količinu tekućine za pranje stakala.
• Provjeriti istrošenost metlica brisača
• Prekontrolirati gume i tlak ohlađenih guma i pri tome uzeti u obzir opterećenost vozila. Podaci o potrebnom tlaku su najčešće na dovratku suvozačevih vrata ili poklopcu spremnika goriva. Prekontrolirati ispravnost rezervnog kotača.
• Provjeriti regulaciju i prilagoditi snopa svjetala, ako je prtljažnik vozila maksimalno natovaren.
• Prekontrolirati kompletnost rezervnih žarulja.
ŽIVOT UZ 8 PROMETNIH TRAKA Buka je već desetljećima njihova svakodnevica, a od pomoći ni traga
A uputite li se na obalu, vjerojatno je da ćete prtljažnik, pa i zadnja sjedišta napuniti prtljagom. Evo nekoliko savjeta kako to napraviti:
• Koristiti torbe odgovarajućih veličina
• Teže torbe položiti na dno prtljažnika jer je to sigurnije mjesto.
• Paziti na maksimalno opterećenje vozila i krovnog nosača
• Osigurati brzi pristup pomoćnom alatu i rezervnom kotaču
• Provjeriti ispravnost kutije prve pomoći.
• Razmišljati o potrebnim lijekovima ili zaštiti od sunca.
• Razmišljati o mogućnosti zastoja te se opskrbiti pićem i laganom hranom.
Špica sezone ujedno je vrijeme velikih gužvi na našim cestama. Kolone prema obali, a i prema kontinentu nikome nisu drage stoga treba obratiti i posebnu pažnju na to kako se ponašati u takvoj situaciji.
• Kod povećanog broja kretanja vozila u koloni izbjegavati stalno držanje pritisnutog kvačila.
• Ako kvačilo širi miris propaljivanja uz pojavu plavičastog dima, vozilo isključiti iz prometa, ostaviti motor na leru, a pedalu kvačila držati pritisnutu. Na taj načina ohladiti kvačilo prije nastavka vožnje.
• Klimu vozila držati u optimalnim granicama (cca 6oC ispod temperature okoline).
• Pojave paljenja sijalica ABS, ESP ili servo pojačala volana, posljedica su vožnje sa malim brojem okretaja motora, u uvjetima velike potrošnje električne energije. Isključiti vozilo iz prometa, isključiti potrošače i omogućiti sustavu regeneraciju strujnog napajanja.
• Kod pregrijavanja motora u koloni, vozilo isključiti izu prometa i provjeriti uzroke.
Tijekom ljetnih mjeseci najčešći su tehnički kvarovi na vozilima vezani uz sustave rashladne tekućine i klimatizacije kabine. Zato u HAK-u vozačima uvijek preporučuju da provjere razinu rashladne tekućine, ulja i tlak u gumama prije početka putovanja, odnosno u slučaju bilo kakvih poteškoća da odmah stanu, uključe sva 4 pokazivača smjera i nazovu 1987 ( 0038514693700 - za pozive iz inozemstva) za tehnički savjet, popravak ili dijagnozu kvara te uklanjanje vozila do najbliže radione.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook