Stručnjaci upozoravaju

Stiže li novi val poskupljenja već nakon Uskrsa?

Slika nije dostupna
Dok se još nismo oporavili od povećanja PDV-a na 25 posto, stručnjaci upozoravaju da bi građani tek sada mogli osjetiti prave posljedice.

Trgovački lanci to različito objašnjavaju. Neki ili rijetki kažu da do poskupljenja neće doći i da nema razloga za time, osim ako se ne dogode eventualni burzovni poremećaji ili suša što može dovesti do poskupljenja hrane i osnovnih proizvoda.

Drugi trgovci, donosno većina tvrdi da zbog skupljih cijena energenata, odnosno njihovih ulaznih troškova neminovna su i nova poskupljenja.

>> Doznajte što je sve poskupjelo posljednjih tjedana

A stručnjaci također podsjećaju na ono što su upozoravali da će se dogoditi kada je na snagu stupio veći PDV, a to je da s istekom robnih zaliha u skladištima, nove robe će zasigurno imati i novu, veću cijenu. Vjerojatno već poslije Uskrsa.

Glavobolje od cijena

Brojke na tržnici većinom dvoznamenkaste. Građani zbog cijena s glavoboljama. Za isti novac manje se dobije, pa je matematika kućnih budžeta u kriznim godinama donijela drugačija pravila.

Stručnjaci tvrde, povećanje PDV-a tek se treba osjetiti. Do sada su spašavale zalihe robe. Taj vremenski odmak pomalo ističe i sada će kako dolazi nova roba s novom kalkulacijom sigurno u sebi sadržavati blagi porast. Učinak povećanja je puno veći, osam posto. I to povećanje nije samo u potrošnji nego je i u poduzetničkoj sferi.', kaže Vlado Brkanić, porezni stručnjak.

Neki su reagirali i ranije pa se u siječnju i veljači bilježi rast cijena kozmetike i deterdženata, mliječnih proizvoda, slatkiša dok su u ožujku zbog smanjenja PDV-a na određene proizvode pale cijene šećera, ulja, dječje hrane. Trgovci oko budućnosti podijeljenih mišljenja.

'Za sada nema nikakvih razloga ni najava da bi iza Uskrsa došlo do povećanja cijena.U skladu s tim mi isto ne planiramo korigirati naše maloprodajne cijene', rekao je Darko Knez, predsjednik uprave Konzuma.

'Sigurno da će povećanje cijena sirovina i povećanje cijena energenata, što znači povećanje ulaznih troškova i za proizvođače i za trgovce imati utjecaj na krajnju cijenu', poručio je Slobodan Školik, direktor Emmezete.