Cijene će ići gore

Štedit ćemo na luksuzu, ali i osnovnim potrebama

Slika nije dostupna
Hrvatski građani spadaju među one koji jako mnogo pričaju na mobitel, pa smo tako u Europi među zemljama koje su vodeće po rastu broja korisnika mobitela. U jednoj prosječnoj obitelji mobitelom se koriste gotovo svi članovi, od djece do odraslih i na taj dio ide velik dio kućnog budžeta.

Pretpostavili smo da će svaki dan biti nova borba s cijenama, posebno od uvođenja nove stope PDV-a. I bili smo u pravu. Samo u ovom tjednu gotovo svaki dan nova poskupljenja. INA je podigla cijene, prijevoznici su najavili odmah isto, i koji proizvod u trgovinama sigurno je bio meta za novu veću cijenu, a kako se i najavljivalo - računi za mobitele bit će skuplji. Razlog tome trošarine kao i PDV. Sada je tako došlo vrijeme da pripazimo na taj luksuz. Ali, morat ćemo, kako je krenulo pripaziti i na one osnovne životne potrebe poput hrane, odijevanja, stanovanja. Mobitel ili nekoliko njih, građanima je svakodnevni život bez tih malih spravica gotovo nezamisliv.

>> Kosor nezadovoljna, INA kaže da cijene ovise o tržištu

Mobilni operatori podižu cijene

Na razgovore, sms-ove ili mms-ove ubuduće će morati pripaziti. Mobilni operatori podižu cijene. 'Baš sam se s mamom svađao oko toga da ipak previše trošimo za te bonove', rekao je jedan prolaznik. Veći PDV kao i nameti u obliku trošarina na mobilne usluge koji iznose šest posto ukupnih prihoda učinili su svoje. Ali nije to sve. U kategoriju poskupljenja već spada benzin, veći PDV donio je i veće cijene pojedinih proizvoda u trgovinama, očekuje se i veća cijena električne energije. Lov u mutnom, očito, i sada dobro prolazi. A Vlada i dalje tjera po svom. 'Nema podizanja cijena. Ja sam i s gospodinom Drkom čula najave oko spuštanja nekih cijena. Prema tome, nema dizanja cijena', rekla je premijerka Jadranka Kosor.

Većina ne troši na luksuz, na čemu štedjeti?

'Ako je tržišna ekonomija, onda tržišni principi moraju vladati, dakle, neće trgovci na konto svoje marže ili davaoci usluga na teret svoje zarade državi plaćati povećani porez tako da će do poskupljenja neminovno dolaziti', rekla je Ana Knežević, iz SSSH. Potrošačka košarica pokazuje da hrvatski građani najviše izdvajaju za prehranu, potom stanovanje, odijevanje, prijevoz i higijenu. Svaki novi dan borba je za osnovne životne potrebe, a ne luksuz. I iako upozorenja postoje, malo je onih koji o njima vode računa. Ekonomisti su čak predviđali pad cijena. No, hrvatska svakodnevica to ne pokazuje. Štoviše, cijene idu u nebo, potrošnja više pada pa sve ostaje začarani krug iz kojeg je teško izaći.