Puno pitanja

Slijede li u Jadroliniji ostavke nakon kvara na trajektu Oliver? Iz Uprave šute, ali ministar traži očitovanje

1/4 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković tražit će očitovanje Jadrolinije nakon što je trajekt Oliver gotovo cijeli dan plutao u Korčulanskom kanalu.

U petak ujutro došlo je do kvara na Jadrolinijinom trajektu za Supetar na Braču. Na sreću, brzo je otklonjen.

Veza iz Splita za Velu Luku je osigurana. Brod Oliver je jučer otplovio. Što se točno dogodilo dan ranije kad je ostao u kvaru?

"Došlo je do kvara izmjenjivača topline kompresora zraka što je dovelo do pregrijavanja glavnih motora. .. Nakon ozračivanja sistema broda, brod je uspio nakon nekoliko sati krenuti i nastaviti plovidbu i doći u Vela Luku", objasnila je Jelena Ivulić, koordinatorica Jadrolinije.

Pročitajte i ovo Tko to može platiti? Cijene hrane u Splitu i u Osijeku: Ekipa Dnevnika Nove TV usporedila tko mora više izdvojiti za ručak - Slavonci ili Dalmatinci?

Oliver je samo jedan od polovnih brodova koji je nabavljen iz Grčke. Izgrađen je 1997. u Japanu. Plovio je grčkim morem pod nazivom Hermes čak 27 godina.

"Činjenica je isto kao i auto. Ako je brod stariji, više će se kvariti", rekao je Antun Aljinović iz Sindikata pomoraca Hrvatske.

Kada je stigao u Hrvatsku, već je bio certificiran od grčke pomorske uprave za plovidbu i bio je u posjedu svih potrebnih i valjanih brodskih isprava. Prema europskoj direktivi, kao takav se odmah upisao u Hrvatski upisnik brodova. Brodu je riječka lučka kapetanija zbog nedostataka zabranila da isplovi u travnju.

"Brod se ne zaustavlja radi sitnih i banalnih greškica kako je to Jadrolinija nastojala prikazati, već zbog ozbiljnih stvari koje utječu na sigurnost" kazao je Aljinović.

Da bi se Oliveru izdala svjedodžba za plovidbu našim morem, Hrvatski registar brodova je obavio osnovni pregled.

"Utvrđeni su određeni manji nedostaci i potrebe za popravcima,doradama i vježbama posade koji su otklonjeni 17. svibnja kada je HRB izdao plovidbene isprave", objašnjenje je Hrvatskog registra brodova.

  Pročitajte i ovo Povećanje mogu i odbiti Rastu primanja lokalnim čelnicima: Evo za koliko će rasti plaće gradonačelnicima najvećih hrvatskih gradova

Koliko je točno stajao remont broda, a kolika je bila nabavna cijena?

Koordinatorica Jadrolinije ekipu Dnevnika Nove TV uputila je da to pitanje postave Upravi.

Predsjednika Uprave Jadrolinije Davida Soptu pitali su i je li Jadrolinija sama nabavljala brodove iz Grčke ili su angažirali i posredničku tvrtku, te ako jesu, koju su proviziju za to dobili?

Odgovor nije stigao, ali račune će ipak morati položiti - ministru Butkoviću.

"Mi ćemo početkom tjedna vjerojatno imati sastanak na sukus svih tema vezanih uz Jadroliniju. Predsjednik Uprave i Uprava je ta koja vodi tvrtku i koja operativno je odgovorna za poslovanje tvrtke", rekao je ministar Oleg Butković.

Pročitajte i ovo detalji nadzora Poznato je li bilo propusta policije: Što se točno dogodilo prije mjesec kada je Pahoki prebio čovjeka

Pročitajte i ovo Protupožarne snage Povećane plaće i pripadnicima Hrvatske vojske: "Njihov angažman treba pratiti i primjeren materijalni status"

Problema je bilo i s drugim nabavljenim brodovima. Sveti Duje je, prema pisanju medija, umjesto na liniji Split-Supetar još na remontu. Da nešto u Jadroliniji ne štima, govori i činjenica da je nedavno i šef nadzornog odbora dao ostavku. Hoće li biti novih?

"Oni se moraju očitovati, pa ćemo vidjeti dalje kako će se stvari razvijati", odgovorio je ministar na pitanje očekuje li ostavke.

Pod pritiskom su i zaposlenici Jadrolinije i putnici. Jer kako kaže pjesma legendarne Daleke Obale "moren sad me vodi stari ruzinavi brod“.

Iz Jadrolinije uvjeravaju da nema razloga za brigu. A teško će nas uvjeriti da je nabava polovnih brodova najbolje što se moglo dogoditi našoj floti!

 

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.