"Nije pitanje hoće li se dogoditi nesreća poput jučerašnje u Dugoj Resi, pravo je pitanje kada će se ona dogoditi", rekao je Mario Grbešić, zamjenik predsjednika Sindikata prometnika vlakova Hrvatske.
Objašnjavajući zašto je konferencija sazvana baš ispred Koprivničkog kolodvora rekao je da "na željezničkoj dionici Koprivnica – Gyekenyes, dugoj 13 kilometara, postoje čak tri željezničko-cestovna prijelaza koja su već 14 mjeseci pokvarena, odnosno neosigurana".
"Sigurnost na njima ovisi isključivo od izvršnih radnika koji ovdje rade", istaknuo je Grbešić.
Ustvrdio je kako HŽ infrastruktura krši sve zakonske akte i regule o sigurnosti u željezničkom prometu time što ne uklanjaju kvarove na pruzi već 14 mjeseci, iako su ih dužni ukloniti unutar tri sata.
Da situacija bude još apsurdnija, dodaje Grbešić, na toj je dionici 2015. godine rađen kapitalni remont, a niti godinu dana od njega prijelazi su isključeni iz signalno-sigurnosnog uređaja, jer su nepouzdani.
Zamjenik predsjednika Sindikata prometnika vlakova Hrvatske Grbešić također je kazao da je Radničko vijeće Regije sjever danas organiziralo skup radnika s ciljem da se poslodavac pojavi pred radnicima i objasni na koji način će obavljati rad kada u ovoj radnoj jedinici nedostaje 40 izvršitelja, koji neposredno sudjeluju u odvijanju željezničkog prometa.
"Tim više što poslodavac od 1. ožujka najavljuje nova smanjenja radnih mjesta", rekao je, dodavši da se nitko od predstavnika poslodavca nije udostojao izaći pred radnike, opravdavajući svoj nedolazak otprije dogovorenim obvezama.
Grubešić napominje kako se čini suludom najava poslodavca i voditelja Područje radne jedinice prometa Sjever prema kojoj, zbog korištenja godišnjih odmora i izbjegavanja prekovremenog rada, predlažu organizacijske promjene s prvim danom ožujka. Kako tvrdi, njima će doći do spajanja radnih mjesta izvršnih radnika, a da se pritom ne uvažavaju nikakvi argumenti koji se protive toj najavljenoj preraspodjeli posla.
"Spajanju radnih mjesta protive se sindikati, Radničko vijeće i struka. Osim toga, prije toga procesa nije izrađena analiza koja bi dala odgovor može li se tako što učiniti bez utjecaja na sigurnosti u prometu", naglasio je Grubešić, kazavši da se broj radnih mjesta izvršitelja ukida, a da istovremeno raste birokracija u HŽ infrastrukturi.
Ukidanjem, odnosno spajanjem radnih mjesta, poslodavac svjesno krši sigurnosne odredbe, zaključili su predstavnici sindikata. (Hina)