Po magli na motornom i priključnom vozilu moraju biti upaljena kratka svjetla za osvjetljavanje ceste, svjetla za maglu ili oba svjetla istovremeno, stoji u članku 108. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Uz to, stražnja svjetla za maglu na motornim ili priključnim vozilima smiju se upotrebljavati samo po magli i u slučaju smanjene vidljivosti. Svjetla za maglu koja se nalaze na prednjoj strani vozila mogu biti bijele ili žute boje, a na stražnjoj strani crvene boje. Kazna za nepridržavanje ovih mjera je 30 eura.
Kazna za pješaka koji nije dobro označen u prometu tijekom smanjene vidljivosti također može biti novčano kažnjen iznosom od 30 eura.
S gustom maglom, kad vidljivost padne ispod 50 metara, vožnja postaje iznimno opasna i iscrpljujuća. Opasno je orijentirati se po stražnjim svjetlima vozila ispred vas jer to, u slučaju guste magle, znači da ne poštujete razmak i da ste preblizu drugom vozilu. To može rezultirati i prometnom nesrećom.
Prema mišljenju stručnjaka ADAC-a, kombinacija ovog sustava je idealna: reflektorska tehnologija za kratka svjetla, a projektorske leće za duga svjetla. Da bi općenito smanjili ili izbjegli zasljepljivanje, vozači također mogu nešto učiniti: ne gledajte izravno u nadolazeća svjetla. Umjesto toga, svjesno se usredotočite samo na svoj trak, posebno na desnu stranu ceste. Bitna su i čista prozori vozila. Magla, prljavština i ogrebotine dovode do odsjaja, upozorava Revija HAK-a.
Reflektirajuća odjeća
Biciklistima se savjetuje da upale svjetla na biciklima, obuku reflektirajuću odjeću ili prsluk te da koriste biciklističke staze. Savjet pješacima je da se označe nekim izvorom svjetlosti - reflektirajućom odjećom i da se kreću nogostupima.
"Smanjena vidljivost postoji ako zbog nepovoljnih atmosferskih ili drugih prilika (magle, snijega, kiše, prašine, dima i sl.) vozač ne može jasno uočiti druge sudionike u prometu ili prometni znak na udaljenosti od najmanje 200 metara na cesti izvan naselja, odnosno od najmanje 100 metara u naselju", stoji u Zakonu.
U Njemačkoj je malo drugačije pa stražnje svjetlo za maglu možete uključiti samo ako vidljivost padne ispod 50 metara, a to uključuje samo maglu - ne i kišu te snijeg, prenosi Revija HAK-a.
Neki od savjeta, koje navodi HAK, su da smanjite brzinu i prilagodite vožnju uvjetima vidljivosti, izbjegavajte nagla kočenja, a s tim je povezan i savjet da održavate razmak u odnosu na vozilo ispred.
Vozite što bliže desnom rubu kolnika i posebno pratite rubnu crtu, rub kolnika ili bankinu, vodeći računa da na cesti mogu biti pješaci ili biciklisti koje je teško opaziti.
Od 1. studenog do 31. ožujka svi vozači motornih vozila moraju koristiti dnevna ili kratka svjetla danju, inače ih očekuje novčana kazna. Svjetla moraju imati i vozači drugih prijevoznih sredstava - poput romobila i bicikala.