Proteklih mjeseci vladala je velika potražnja za radom na moru. Stoga trenutačno bilježimo 11 tisuća manje nezaposlenih nego u svibnju, ali nezaposlenost na godišnjoj razini i dalje je veća nego lani. No, sezonskog zapošljavanja će biti još. Novi val očekuje se početkom srpnja, kada će se zaposliti većinom studenti nakon ispitnih rokova.
>> HTZ: U svibnju 14 posto dolazaka i 18 posto noćenja više nego isti mjesec lani
Iako mnogi traže posao u hotelskim kućama, odlično je imati i, što je još važnije, znati iskoristiti zamisao za vlastiti posao tijekom ljeta. Biti portretist ili animator, organizirati fitness na moru ili izrađivati zanimljive suvenire - sve to može biti lijep izvor prihoda. Pod vještim prstima do pravog užitka. Zahvaljujući dobroj poslovnoj ideji.
'Falila je masaža na plaži, to smo otvorili, vidjelo se, pun pogodak', rekao je Roman Kokorić, voditelj masaže i rekreacije. Jadranski motivi pogodak su za one koji ih prodaju kao suvenire. Momo Gulić, prodavač slika, obrt nije trebao ni otvarati.
'Zasada još uvijek funkcioniramo kao slobodni umjetnici. Natječemo se za poziciju, mjesto u gradu. Kad dobijemo, ako dobijemo, onda imamo mogućnost izlaganja', rekao je Momo.
Iako su dobrodošli na svakom koraku, sezonskih poslova ipak je najviše u velikim turističkim kućama. Radna sezona za mnoge je pravi spas. 'Puno mi znači, pogotovo sad u ovo vrijeme kad je teško naći posao', rekla je Sandra Grbin, recepcionarka.
Zadovoljna je i Marija Bubić, hotelska domaćica. Posao je zahtjevan, ali je čini sretnom. 'Ove godine sam počela nešto ranije. Od trećeg mjeseca i ostajem do kraja listopada', rekla je Marija Bubić, hotelska domaćica.
Uz nju, u ovom turističkom naselju trenutačno radi 350 sezonaca. Još stotinjak stiže u idućim danima. 'Otprilike je bilo 5 do 6 upita za svako radno mjesto', rekao je Marinko Marinović, voditelj kampa.
Veća potražnja, a manja ponuda poslova rezultat je stanja na tržištu rada. U Hrvatskoj je trenutačno 322 tisuće nezaposlenih. U svibnju ih je bilo 333 tisuće. A to je lošije od istog prošlogodišnjeg mjeseca, kada je zabilježeno 306 tisuća.
Sezonski rad može biti sve što je isplativo, a istovremeno privlačno i korisno gostima. Za pokretanje ljetnog posla valja najprije istražiti kakvih sadržaja nedostaje u određenom turističkom mjestu. Manje konkurencije znači više rada. A prije svega potrebna je dobra i zanimljiva poslovna zamisao.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook