dvodnevni moratorij

Sberbank pojasnio kako do novca: Klijenti moraju kombinirati čak tri načina, ali ni tada ne mogu do maksimalnog iznosa u gotovini

Slika nije dostupna
Ruski Sberbank je izrazio žaljenje zbog odluke HNB-a o dvodnevnom moratoriju te tvrdi da intenzivno radi na rješavanju situacije.

Priopćenje Sberbanka prenosimo u cijelosti. 

"Nepovoljna geopolitička situacija imala je brz i značajan utjecaj na poslovanje Sberbank d.d. Unatoč odličnim poslovnim rezultatima i stabilnom poslovanju, Sberbank Hrvatska se posljednjih dana suočava s pojačanim pritiscima klijenata i zahtjevima za prijevremenim povlačenjem štednje i depozita iz Banke.

Zbog rezultirajućeg utjecaja na likvidnost, Hrvatska narodna banka donijela je Rješenje kojim se na snagu stavlja dvodnevni moratorij na plaćanja koji istječe u utorak, 1. ožujka u 23:59:59 sati.

Sberbank Hrvatska izražava žaljenje zbog ove neugodne situacije s kojom se u ovom trenutku suočavaju naši klijenti, naši poslovni partneri i naši zaposlenici. Trudimo se prevladati aktualne izazove i naporno radimo na odgovornom rješavanju ove neočekivane situacije na najbrži mogući način. Naš je cilj zaštititi naše klijente i naše zaposlenike i njihove obitelji te nastaviti poslovanje bez ikakvih poteškoća što je prije moguće. Želimo posebno zahvaliti svim našim zaposlenicima i našim klijentima na razumijevanju u ovim trenucima izvanredne situacije uzrokovane vanjskim čimbenicima.

Za vrijeme dvodnevnog moratorija građani i poduzeća (deponenti) moći će ukupno dnevno raspolagati iznosima do 7280 kuna.

Podsjećamo da su u skladu sa Zakonom o sustavu osiguranja depozita sredstva deponenata na računima kreditne institucije (uključujući tekući račun, oročeni depozit i štedni depozit) osigurana za isplatu do 100.000,00 eura, a iznimno i depoziti koji zadovoljavaju propisane kriterije za privremeni visoki saldo zaštićeni su u iznosu do 130.000,00 eura. Depoziti klijenata Sberbank d.d. osigurani su neovisno o budućoj odluci Jedinstvenog sanacijskog odbora o ovoj banci.

Pročitajte i ovo PRIOPĆENJE U 1 SAT UJUTRO Sberbanku određen dvodnevni moratorij, građani će moći podizati samo limitirani iznos: "Banka propada ili će vjerojatno propasti"

Pročitajte i ovo Luka Brkić za Dnevnik Nove TV Moraju li hrvatski građani strahovati zbog sankcija Rusiji? "Nema mjesta panici, ali jedna će grana gospodarstva patiti"

Više od devedeset posto deponenata u Sberbank d.d. zaštićeno je sustavom osiguranja depozita. Sberbank ulaže sve napore kako bi se sačuvali svi depoziti, uključujući i one u vrijednosti iznad 100.000 eura, kao i sva radna mjesta.

U suradnji s Hrvatskom narodnom bankom i europskim regulatornim tijelima, Sberbank Hrvatska predano, intenzivno i odgovorno radi na rješavanju ove izvanredne i nenadane situacije, s krajnjim ciljem da se zaštite svi klijenti i zaposlenici, a poslovanje Banke čim prije nastavi bez poteškoća", stoji u priopćenju Sberbanka.

Kako do novca?

Nedugo nakon prvog Sberbank je objavio i drugo priopćenje, u kojem se objašnjava na koji način klijenti mogu podići dnevni limit. Naime, neće moći svih 7280 kuna podići samo u poslovnici, već to mogu učiniti kombinacijom tri načina, no što se tiče same gotovine, proizlazi da je dnevni maksimum zapravo 6000 kuna, dok preostalih 1280 kuna mogu trošiti plaćajući na POS uređajima.

Osim toga, tijekom moratorija se neće moći koristiti mobilnim i internetskim bankarstvom.  

"Za vrijeme dvodnevnog moratorija građani i poduzeća (deponenti) moći će ukupno dnevno raspolagati iznosima do 7.280 kuna i to na sljedeći način:
- najviše do 4000 kuna mogu podići u poslovnici,
- najviše 2000 kuna na bankomatima te
- najviše 1280 kuna za kupnju na POS uređajima.

Usluge mobilnog i internetskog bankarstva za građane i pravne osobe će tijekom moratorija biti nedostupne", poručuje Sberbank.