Nakon što je volonterska platforma "1postozagrad" na Facebooku objavila fotografije pješačkog Savskog mosta i upozorila upozorila kako njegova nedavna obnova predstavlja rasipanje javnog novca i ugrožava sigurnost građana, komentar smo potražili od Grada.
Dok je pješačka i biciklistička staza asfaltirana te su na mostu postavljene klupe, fotografije pokazuju kako je sama konstrukcija u poprilično zapuštenom stanju.
"Uređenje i uljepšavanje"
Iz Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunlane proslove i promet poručuju kako su na mostu poduzeti samo minimalni zahvati na uređenju i uljepšavanju istog.
"Grad Zagreb je prije sveobuhvatne sanacije Savskog mosta koji je izgrađen 1892. godine, a rekonstruiran 1939. godine poduzeo samo minimalne zahvate na uređenju i uljepšavanju istog. Glavni radovi odvijali su se na samom okretištu, gdje su se asfaltirali peroni te cijela površina okretišta autobusa i drugo. Radove na mostu izvodile su Zagrebačke ceste na način da je ugrađen jedan sloj asfaltnog zastora debljine 3 do 4 cm u cilju sprečavanja daljnjeg procurivanja atmosferskih voda unutar kolničke konstrukcije samog mosta. Također, oličene su zaštitne ograde na istočnoj i zapadnoj strani mosta. Napominjemo da nije rađena sanacija samog mosta već samo asfaltiranje istoga", poručuju iz Grada.
Napominju kako se pukotine i rupe koje su vidljive na pješačkim konzolama nisu sanirale budući da su "oštećenja konzola prešla točku u kojoj je moguća sanacija putem programa održavanja".
"Most je spomenik kulture"
"Za navedeni most izvršeni su istražni radovi i izrađen je glavni i izvedbeni projekt sanacije Savskog mosta. Projektom je predviđen pješački promet i promet dva vozila težine 30 t jer se projektnim zadatkom zahtijevao ograničeni autobusni promet. Također napominjemo kako je navedeni most spomenik kulture i prilikom sanacije – rekonstrukcije morati će se surađivati s Zavodom za zaštitu spomeničke baštine", kažu u Gradskom uredu.
Ističu kako se u sklopu plana rekonstrukcije autobusno-tramvajskog okretišta "treba iznaći rješenje za izlazak i dolazak autobusa na peron preko mosta".
"Za isto je potrebno izraditi studiju isplativosti i novi projekt koji bi trebao dati odgovor da li se postojeći most može rekonstruirati na način da se po njemu odvija autobusni promet, te izraditi projekt sveobuhvatne rekonstrukcije i sanacije", poručuju iz Grada,
Na cjelokupnu sanaciju ( okretište i Savski most ) utrošeno je 1. 500.000,00 kuna dok je za sanaciju Savskog mosta utrošeno cca 300.000,00 kuna ( asfaltiranje, bojanje ograde, postavljanje klupica, žardinjera te bojanje stupova javne rasvjete) (Hina)