Podsjetimo, ove je godine na državnoj maturi palo čak 425 gimnazijskih učenika, odnosno njih 3,3 posto, što je u odnosu na 2015., kad je maturu palo tek 249 gimnazijalaca, značajno povećanje. Nadalje, čak 12.000 učenika nije znalo riješiti jedan zadatak iz osnovnog dijela matematike.
Rektor Sveučilišta u Zagrebu Damir Boras smatra da imamo dobre profesore, ali da je najveći problem u tome što su nastavnici i profesori premalo plaćeni i još važnije - da nemaju dignitetan položaj u društvu.
"Mi imamo dobre profesore hrvatskog jezika, ali se malo gleda na hrvatski jezik kao takav. Dakle, kulturu izražavanja, govorenja, komuniciranja... Uči se možda previše o književnosti i povijesti književnosti, ali se ne govori o komunikaciji. Što se tiče matematike, važno je da se matematika na logičkoj razini otpočetka može približavati djeci, ali ja bih rekao i to da prije svega mlađi profesori, koji su dobri profesori i vrhunski stručnjaci, moraju imati dignitetan položaj u društvu. Naime, kod nas društvo sve uzdiže, a profesore i nastavnike ne. Bez dobrog nastavnika, bez podloge prije toga u obitelji, nema ništa", ističe Boras.
I matematika i hrvatski jezik i strani jezik su predmeti koji se, kaže Boras, moraju kontinuirano raditi i puno vježbati.
"Našim kajkavcima i Dalmatincima hrvatski jezik je u neku ruku strani jezik. On se mora učiti, mora se vježbati. Ali prije svega moramo osigurati da nastavnici imaju dignitetan položaj u društvu. U Švedskoj i Finskoj nisu puno bolje plaće, ali imaju častan položaj u društvu. Dakle, da izbjegnemo negativnu selekciju, da najbolji idu na ta mjesta i da onda odgajaju naše mlade koji će tada shvatiti da je znanje preduvjet za uspjeh, a ne slučajne okolnosti koje se sada provlače kroz medije i društvenu klimu. Želimo da znanje, pošten rad i poštovanje svih europskih vrijednosti bude ono što oni vide u školi, pa će biti imati i ljubav prema hrvatskom jeziku i znanju hrvatskog. Ali to ne može ići ako profesori nisu dovoljno dobro plaćeni i ako nemaju dignitetan položaj u društvu".
Osvrnuo se i na nužnost provođenja kurikularne reforme.
"Kurikularna reforma je nešto što treba provesti i ja ne sumnjam da će sva Povjerenstva koja je imenovala vlada to raditi pošteno. Ali bez većeg financiranja obrazovanja, pritom mislim na visoko obrazovanje i na područje tehničkih znanosti, ali ne smijemo zaboraviti ni humanistiku, ne možemo uzdignuti društvo. Dakle, moramo početi vjerovati u znanje. Ali učitelj mora biti dobro plaćen. Jer ako nije dobro plaćen, nije ni dignitetno plaćen", rekao je rektor Boras.