U povodu završetka turističke godine ministar turizma Gari Cappelli predstavio je rezultate turističkog prometa za 2017. godinu te očekivanja i projekte u turističkoj 2018.
Prema podacima eVisitora, od siječnja do kraja prosinca 2017. ostvareno je 18,6 milijuna dolazaka (+13 posto) i 102 milijuna noćenja u Hrvatskoj (+12 posto).
Ministarstvo turizma pohvalilo se da se radi o povijesnim turističkim rezultatima za Hrvatsku, koja je 2017. potvrdila poziciju jedne pod najpopularnijih turističkih destinacija te privlači sve više gostiju tijekom cijele godine.
Strani turisti ostvarili su 16,5 milijuna dolazaka (+14 posto) i 89,9 milijuna noćenja (+12 posto). Rast se bilježi i kod domaćih turista – oni su ostvarili 12 milijuna noćenja, što je rast od 14 posto.
Top-destinacije
Najviše je noćenja ostvareno u Istri, zatim Splitsko-dalmatinskoj županiji te na Kvarneru. U Hrvatsku su najviše dolazili turisti iz Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske i Češke. Izvan europskih zemalja najviše noćenja ostvarili su gosti iz SAD-a, Australije, Južne Koreje, Kanade i Kine.
Top-destinacije po noćenjima bile su Dubrovnik, Rovinj, Medulin i Umag. Od ukupnog broja noćenja najviše ih je ostvareno u objektima u domaćinstvu (35 milijuna noćenja), hotelima (25 milijuna) te kampovima (19 milijuna), dok su u nautičkom charteru tijekom 12 mjeseci ostvarena 3,2 milijuna noćenja.
Prema podacima HNB-a u prvih devet mjeseci 2017. prihodi od turizma iznosili su 8,72 milijarde eura, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 10 posto, odnosno 822 milijuna eura.
Novi predstavnički uredi
''Naša je intencija i u 2018. nastaviti s unapređenjima kako bismo Hrvatsku dalje pozicionirali kao cjelogodišnju destinaciju, a time omogućili konkurentnije poslovanje poduzetnika u turizmu, daljnje investicije, bolje uvjete za turističke djelatnike te dodatno potaknuli cjelokupno hrvatsko gospodarstvo'', rekao je ministar Capelli.
Direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Kristijan Stančić najavio je niz aktivnosti tijekom ove godine koje će imati još ''efikasniju promociju na različitim emitivnim tržištima''.
Hrvatska turistička ponuda u ovoj godini bit će predstavljena na 26 turističkih sajmova na kojima će nastupati HTZ, a novi predstavnički uredi otvorit će se u Šangaju, Seulu, Los Angelesu i Rimu.