Donesena je odluka o smjeni Ekspertne radne skupine za kurikularnu reformu na čelu s Borisom Jokićem.
Priopćenje ministarstva prenosimo u cijelosti:
'Ministarstvo znanosti obrazovanja i sporta dana 17. lipnja 2016. godine udovoljilo je zahtjevu Ekspertne radne skupine te je s današnjim danom stavljena izvan snage Odluka o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme (KLASA: 023-03/16-04/00001; URBROJ: 533-28-16-0001 od 11. ožujka 2016.).
Ministarstvo zahvaljuje članovima Ekspertne radne skupine na dosadašnjem angažmanu i entuzijazmu. Nadamo se da će, kao što su i najavili, svojim savjetima i konstruktivnim prijedlozima pomoći u daljnjem provođenju kurikularne reforme.
Jučer je u izravnoj nadležnosti Ministarstva otvaranjem javne rasprave o Prijedlogu Nacionalnoga kurikuluma za umjetničko obrazovanje započela javna rasprava o kurikulumskim dokumentima. U trenutku otvaranja javne rasprave Ministarstvo je objavilo PDF inačicu Prijedloga Nacionalnoga kurikuluma za umjetničko obrazovanje s vidljivim izmjenama i dopunama, a izvješće o očitovanjima pristiglim u stručnoj raspravi i odgovorima objavljeno je na mrežnim stranicama Cjelovite kurikularne reforme. Objava dorađenih kurikulumskih dokumenata s vidljivim izmjenama i dopunama, kao i odgovora na priloge iz stručne rasprave bitan je preduvjet za javno savjetovanje s ciljem transparentnosti i otvorenosti za javnost te njegovanja dvosmjerne komunikacije.
Stoga je Ministarstvo jučer zamolilo članove Ekspertne radne skupine da do 20. lipnja 2016. godine dostave preostale kurikulumske dokumente s vidljivim izmjenama i dopunama te da na mrežnim stranicama Cjelovite kurikularne reforme objave preostala očitovanja s odgovorima na njih. Po ispunjenju tih dvaju preduvjeta Ministarstvo će započeti s javnima savjetovanjem o preostalim kurikulumskim dokumentima poštujući hijerarhijsku strukturu zadanu Okvirom nacionalnoga kurikuluma.
Pozivamo zainteresiranu javnost da se svojim primjedbama i prijedlozima aktivno uključi u raspravu o kurikulumskim dokumentima kako bi ti dokumenti u konačnici bili što kvalitetniji. Tijekom javne rasprave bit će imenovano novo tijelo koje će koordinirati doradu kurikulumskih dokumenta sukladno očitovanjima pristiglima u javnoj raspravi te izradu očitovanja na prijedloge pristigle tijekom javne rasprave, te koordinirati provedbu recenzijskog postupka.'
Razriješena skupina će javnost upoznati s izazovima s kojima su se susretali
Nakon ministarstva priopćenjem su se oglasili i članovi razriješene skupine. Evo što su poručili:
'U 14:47 s adrese kabinet@mzos.hr i potpisano s Kabinet ministra zaprimili smo obavijest da je Ministarstvo s današnjim danom (17. 6. 2016.) izvan snage stavilo Odluku o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme (KLASA: 023-03/16-04/00001; URBROJ:
533-28-16-0001 od 11. ožujka 2016.). Ovom Odlukom prestaje naš rad na Cjelovitoj kurikularnoj reformi čijem smo osmišljavanju, vođenju i provedbi posvetili prethodnih 17 mjeseci.
Smatramo da smo u tom razdoblju stručno i savjesno izvršavali zadatke.
Razlog našeg zahtjeva za razrješenjem bila je nemogućnost daljnjeg rada i obavljanja povjerenih zadaća. Smatrali smo da u ovom trenutku ne postoji primjerena razina podrške od strane ministarstva koja bi ukazivala na mogućnost dovršetka dionice A (izrada dokumenata) i početka dionice B Cjelovite kurikularne reforme (eksperimentalno uvođenje). Na opetovane zamolbe i upozorenja nisu izvršene obveze prema članovima Stručnih radnih skupina koji rade u Cjelovitoj kurikularnoj reformi. Također u razdoblju od 11. ožujka 2016. do danas nisu organizirani sastanci na kojima bi se pristupilo planiranju daljnjih koraka u reformi, prije svega operativnih uvjeta za sudjelovanje u pripremi eksperimentalne provedbe. Na opetovane zamolbe nisu pokrenuti procesi koji bi omogućili sudjelovanje u pripremi dokumentacije za korištenje sredstava iz Europskog socijalnog fonda čime bi se osigurala održivost predloženih promjena kao niti organizacija. Kao skupina Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta imenovana od ministra osobno, očekivali smo potporu ministra i suradnika suradnika koja je u različitim prilikama izostala.
Početkom sljedećeg tjedna obratit ćemo se medijima kako bi pobliže upoznali javnost s izazovima s kojima smo se susretali tijekom prethodnih 17 mjeseci te koji su doveli do ovakvog razvoja situacije.
Svojim iskustvom i savjetima spremni smo pomoći u daljnjim koracima ostvarivanja Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije Republike Hrvatske. Zahvaljujemo svim učiteljima, odgajateljima, stručnim suradnicima, ravnateljima, znanstvenicima, djelatnicima agencija, ministarstva i mnogim drugima koji su svojim radom doprinijeli Cjelovitoj kurikularnoj reformi. Također zahvaljujemo svim građanima Republike Hrvatske koji su nam u prethodnom razdoblju davali podršku i poticaj za rad.
Odgoj i obrazovanje i razvoj ljudskih potencijala su u Hrvatskoj predugo bili zanemarivani. Iskustvo rada na Cjelovitoj kurikularnoj reformi i sve što je ona potakla jasno dokazuje da se navedeno može promijeniti, da Hrvatska može bolje.
Hvala svima!!!
Boris Jokić, Suzana Hitrec, Tomislav Reškovac, Branka Vuk, Ružica Vuk, Branislava Baranović i Zrinka Ristić Dedić'