Jeste li iskoristili priliku?

OVAKVE aute trebate voziti u Hrvatskoj da biste prošli jeftinije!

Slika nije dostupna
Sve je više električnih i hibridnih vozila na hrvatskim cestama, zahvaljujući bespovratnim poticajima koje je nudio Fond za zaštitu okoliša.

Građani koji su uspjeli zgrabiti priliku, su zadovoljni - prošli su jeftinije, država im je u kratkom roku isplatila poticaje u iznosu od 30 do 70 tisuća kuna, a automobili koje su kupili donose im svakodnevne uštede.

No, zadovoljni neće previše biti vozači 'klasičnih automobila'. Njima ministar Zmajlović najavljuje povećanje troškova - zbog zagađenja okoliša.

Uz to što je nečujan, ovaj hibridni automobil svojoj vlasnici Ruth Rudić, mjesecima donosi uštede na gorivu.

'Manje troši, čuvamo okoliš, jednostavnija je vožnja, nema gubitka goriva na semaforima, što je karakteristika gradske vožnje', rekla je Ruth koja je među onima koji su dobili poticaj za kupnju hibridnog ili električnog automobila.

U dva dana razgrabljeni poticaji! Država će udvostručiti novac

Ministarstvo je putem Fonda za zaštitu okoliša osiguralo 15,5 milijuna kuna. 'Kupljeno je 440 automobila kupljeno, jako smo zadovoljni odazivom', rekao je Sven Müller, ravnatelj fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

Ministarstvo ide i korak dalje. 'Ubrzo će se donijeti uredba temeljem koje se plaća posebna naknada za zaštitu okoliša, kod registracije vozila koja će se sada pravednije plaćati, tako da oni koji onečišćuju - plaćaju više, a oni koji manje onečišćuju plaćaju manje', rekao je Mihael Zmajlović, ministar zaštite okoliša i prirode.

Poticaji koje dobivaju građani, neizravno utječu i na domaću proizvodnju automobila. 'Mislim da je još jako važno napomenuti da nitko nije radio kalkulaciju da vozilo koje je naizgled skupo, u korištenju na kraju ispadne puno jeftinije od klasičnog vozila', kaže Vjekoslav Majetić proizvođač električnih automobila.

Krešimir razmišlja o kupnji električnog automobila. 'Nedostatci su cijena, podrška države i nedovoljan broj chargera, a prednosti sve ostalo', rekao je Krešimir Kalman, potencijalni kupac električnog automobila.

Stanica za punjenje ovih vozila u Hrvatskoj ima tek nekoliko i to je velik problem jer unatoč jeftinoj vožnji, ovim automobilom, primjerice iz Zagreba, bez punjenja ne možete stići do mora.
'Potičemo javne sektore, komunalna poduzeća, općine, da sami izgrade punionice koje će biti javno dostupne. Time podižemo i mrežu punionica. Novac je osiguran u fondu za zaštitu okoliša', rekao je Zmajlović.

Na hrvatskim cestama je više od 2 milijuna vozila koji su 70% uzrok zagađenja zraka. Dok jedan automobil, star jedanaest godina, emitira 3 tone CO2 na godinu, hibridni emitiraju jednu, a električni ništa. Koristeći poticaj od države i uštede koje pruža, ovakav automobil moguće je u potpunosti isplatiti za 5 godina.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook