Autocestu Zagreb - Sisak putnici čekaju već 18 godina. Izmjenjivali su se dužnosnici, nizala obećanja, ali završetak radova nije bio ni blizu. Sada, skoro dva desetljeća poslije, čeka se još uporabna dozvola, a novo je obećanje otvorena cesta do kraja ovog mjeseca.
18 godina traje izgradnja 11 kilometara autoceste. Radovima na posljednjoj dionici autoceste Zagreb - Sisak nazire se kraj. Predugo iščekivanom puštanju u promet najviše se vesele Siščani.
"Naravno da će biti lakše, brže ćemo doći do svojih radnih mjesta. Bit ćemo povezani s glavnim gradom i to je to", rekla je Vesna.
Do otvaranja je ostalo nekoliko koraka. Potrebno je napraviti još tehnički pregled, nakon toga bi ta dionica autoceste trebala dobiti uporabnu dozvolu, a sve skupa trebalo bi dočekati otvorenje napokon krajem ovog mjeseca.
"Kad se to toliko dugo gradilo, najvjerojatnije će biti dobro jer se dobro sleglo", rekao je Miha, a Vesna dodaje: "Ja sam zadovoljna time, malo je duže trajalo, ali valjda ćemo dočekati."
To malo duže gotovo je dva desetljeća. Itekako dovoljno da A11 postane najduže građena autocesta u povijesti Hrvatske. Sve je počelo 2006. kada je tadašnji premijer Ivo Sanader otvorio radove i najavio cijelu dionicu.
Društvo su mu radili ministri Božidar Kalmeta i Ivan Šuker, a razdragani HDZ-ovi birači mahali su zastavicama. Razjareni oporbeni SDP-ovci dogurali su plastične bagere.
"Smatram da se radi o eklatantnom primjeru manipulacije HDZ-a i Ive Sanadera koji obnaša funkciju premijera", rekao je tadašnji kandidat za gradonačelnika Velike Gorice Tonino Picula.
Tijekom godina cestu su obilazili ministri i predsjednici Vlade – njih čak pet. "Završetak svega je kad, ministre? Ostalo je još 10 kilometara. Znači još jedno godinu dana nakon što ovo završi. Znači još negdje dvije, dvije i pol godine", rekla je Jadranka Kosor u travnju 2010. godine.
Posljednji je u nizu premijer Andrej Plenković, koji je 2021. rekao: "Riječ je o projektu za koji postoji sva dokumentacija, građevinske dozvole i za koji smo dogovorili da nađemo sva financijska sredstva koja su potrebna iz sredstava HAC-a."
Prošle su zima i ljeta, a cesta zvana čežnja čekala je svoj sretni završetak. Trebalo je 18 godina i 440 milijuna eura za izgradnju autoceste, a cestarina se najmanje do kraja godine neće naplaćivati.