Iako je kupnja na internetu u porastu, građanima je uglavnom draža prva opcija. ''Sama biram na licu mjesta koji proizvod ću uzeti i gledam što mi je povoljnije, internet kupovini baš i ne vjerujem'', rekla je Jasmina iz Zagreba.
U internetskoj trgovini uvijek se možete predomisliti i vratiti robu u roku od 14 dana, dok u trgovinama ovisite o volji trgovca. Uz jača prava, u planu je i jačanje sigurnosti.
''Određeni web shopovi će dobiti oznaku povjerenja i na taj način će potrošači moći biti sigurni da je web shop siguran i da to nije neki prevarant'', rekla je Dijana Kladar iz udruge potrošač.
Posebno sigurni potrošači žele biti i kada kupuju hranu. Zbog afera sa salmonelom i istraživanjima o kvaliteti hrane - i to povjerenje je poljuljano. ''Ne kupujem meso u dućanima, uglavnom u mesnica provjerenim. Zato što više vjerujem mesarima'', rekla je Iva iz Zagreba.
Uvijek je moguće obratiti se i inspekciji ili potrošačkim udrugama, no uglavnom to građani ne znaju - upozorava europarlamentarka Biljana Borzan: Mislim da se tu može kroz bolju strategiju Vlade i intenzivniji rad povećati i pojačati zaštita potrošača no nažalost još uvijek vidim da tu ima previše problema.
Iz Ministarstva gospodarstva najavljuju kako će se na edukaciji početi raditi - već u ožujku.
''Planiramo organizirati edukaciju za trgovce o potrošačkim pravima i organizirati javna događanja tijekom koji će se građani moći informirati o svojim potrošačkim pravima'', rekla je Nataša Mikuš Žigman, državan tajnica u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta.
Uz to planiraju i jačanje udruga potrošača i inspekcija - kako bi građani bili što zaštićeniji.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr