Ni kiša, ni magla nisu rastjerale tisuće ljudi pored staza za brzinske ispite. Ipak, jedan takav događaj poseban je i stresan izazov za organizaciju. Ali koliko god bio i stresan i naporan u njemu žele sudjelovati i mladi i stari. Tako je Svjetsko prvenstvo u reliju (WRC Croatia Rally) okupilo više od 2000 volontera i svih onih koji su radili na pripremama, a one su trajale mjesecima. Kako su izgledale, zna reporter Dnevnika Nove TV Vlado Boban, koji ih je vjerno pratio u svim etapama.
Danijel Šaškin, predsjednik organizacijskog odbora WRC-a ističe kako su najvažnije stvari za organiziranje vrhunskog relija radna etika, ljubav, organiziranost, adrenalin i strast.
Kad imate takav pristup poslu, onda u svijet odlazi zaista spektakularna slika. Iako ta utrka nije toliko poznata javnosti, Svjetsko prvenstvo u reliju (WRC) jedna je od najvećih sportskih priredbi u Hrvatskoj od njezine samostalnosti.
"Organizacija kreće praktički odmah par tjedana poslije ovog koji završi. Preko ljeta radimo s pola gasa, a onda gas", naglašava Danijel Šaškin iz Organizacijskog odbora.
Jedna od prvih stvari je kreiranje sigurnosne knjige, glavnom orijentiru organizatora. Prolaze se tisuće kilometara cesta, ucrtava se svaki zavoj, gledaju se putanje kretanja reli vozila, zbog sigurnosti gledatelja.
Nakon one s planom sigurnosti kreće izrada knjige koja se odnosi na sam put relija. Manje je poznato da se u ovom sportu vozači moraju kretati po točno određenim rutama dok dolaze na stazu za utrku. I sve to u točno određeno vrijeme, inače dobivaju vremenske kazne.
Primjerice, Tjeri Neuwile, jedan od najboljih vozača današnjice, dobio je 40 sekundi kazne, jer je prekasno dogurao auto do vremenske kontrole pored servisnog parka.
Marko Šivak, povjerenik za Nacionalne medije ističe kako u organizaciji takvog relija sudjeluje čak 2000 ljudi - redara, sudaca, volontera, liječnika i vatrogasaca. Sa svima se obavljaju sastanci, razgovori, edukacije, vježbe kako izvući osobu iz reli automobila nakon nesreće. WRC je mamac za sve. Volontirati žele svi.
Boška Trbojević, izvršna direktorica utrke kaže kako dnevno dobiva 200 poziva i 300 mailova.
Prije i poslije svake vožnje na testiranju, mjeri se temperatura asfalta i prema tome upotrebljavaju različite vrste guma za sljedeću vožnju. Testiranja su uglavnom tajna i zatvorena za javnost...
Najbrži reli auti teški su 1260 kilograma i široki gotovo dva metra. Svaki košta više od pola milijuna eura. Imaju 500 konjskih snaga, a mogu postići brzinu od 200 na sat. Ipak, ono što ih čini toliko posebnim jest njihovo držanje na cesti, kočenje i fascinantan prijenos brzine.
24 sata prije početka spektakla ekipa Provjerenog dobila je priliku zaviriti u boksove najboljih reli momčadi. Prolaze se rigorozni tehnički pregledi. Zlatno pravilo je – nema snimanja motora.
Ekipi Nove TV ipak su više toga dopustili, no opet, motor ne smije biti u krupnim kadrovima.
Kad završe brzinski ispiti za taj dan, momčadi imaju točno 45 minuta za popravljanje automobila. Nakon toga parkira se pored stanice za tehnički pregled i s tog mjesta kreće drugi dan na utrku. I dok automobili preko noći odmaraju, ljudi iz organizacije postavljaju stazu, a navijači u zoru roštiljaju…
Reli vozače zovu kraljevima auto moto sporta, a ti kraljevi svratili su u Hrvatsku po drugi put. I okupili više od 300 tisuća ljudi uz predivne hrvatske krajolike...
Pobjednik WRC-a je talentirani Finac Kale Rovanpera, ali onih koji se osjećaju pobjednicima mnogo je. Od organizatora, volontera, gledatelja koji su uživali u utrci…
Emisiju gledajte četvrtkom navečer na Novoj TV, a više o pričama iz Provjerenog saznajte na novatv.hr/provjereno
Propustili ste emisiju? Pogledajte je besplatno na novatv.hr