Sindikati upozoravaju

Što se to događa u Croatia Airlinesu: Provjereno u strogo čuvanoj zoni za održavanje zrakoplova

1/13 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Sindikati Croatia Airlinesa već mjesecima upozoravaju da se letovi otkazuju i kasne zbog kašnjenja velikih godišnjih pregleda aviona. Nezadovoljni uvjetima rada i odnosima u kompaniji, odlaze zlata vrijedni piloti i mehaničari. Ekipa Provjerenog istražuje što se događa u nacionalnoj aviokompaniji.

''Sletili smo u Splitu. Rekli su nam da pričekamo i da će vidjet hoće li se otklonit ti tehnički problemi. Otprilike sat vremena poslije dobili smo informaciju da je problem bio samo u senzorima, da su resetirali senzore i da se nastavlja put za Brač. Nakon dva, tri puta što smo se okrenuli - dobili smo novu informaciju iz pilotske kabine da zbog tehničkih problema se vraćamo u Zagreb, na što je nastao opći šok u avionu'', prepričao je svoje nedavno putovanje s Croatia Airlinesom Luka Prosenica.

Tragom informacija, ekipa Provjerenog zatražila je ulazak u hangare kako bi razgovarali s mehaničarima i vidjeli popravke na avionu. Nakon tjedan dana pregovora, dobivaju dozvolu ući u strogo čuvanu zonu gdje se u tri hangara redovito održava ukupno 12 aviona, no toga dana nije bilo – niti jednog. Posljednji je avion pušten u redovnu operaciju toga dana, doznaje reporterka Provjerenog, no istog je dana prizemljen u Splitu na novi popravak.

''Uprava je napravila sve samo da danas ujutro avion Dash reg. oznake 9A-CQA izađe iz hangara kako bi mogli snimiti njih u praznom hangaru. Radilo se na njemu 24 sata i jutros je izašao, po mišljenju pilota, puno prerano jer nije bilo sve dovršeno kako treba. Sada su ga nastavili „šarafit“ u Splitu gdje su ga doletjeli nakon Munchena i Zuricha'', kaže jedan od izvora iz Croatia Airlinesa, a drugi to i potvrđuje.

''Avion je bio spreman za let i bio je ispravan, ali očito se trebalo još posvetiti samim poslovima, odnosno kvaliteti samog posla. Čuli ste i sami da je u petak avion već ostao u Splitu, da se javila greška koja je već bila otkrivena ranije, ali očito s otklanjanjem koje smo mi napravili nije bilo dobro'', kaže za Provjereno. Mehaničare se, kaže forsiralo da završe što prije da avion izađe van. A rad na nekim kvarovima aviona se, kaže, ne smije požurivati.

''Otkriven je recimo sil na vratima da pušta, otkrivena je isto greška sa flapsovima, otkrivena je greška s kočnicama. To je sve bilo isforsirano da se rješava što prije. Kargo prostor isto još nije bio složen, nije bio gotov. Vrata nisu bila posložena kako trebaju biti posložena. To je posao koji se nikada nije forsirao jer je dosta kompliciran i osjetljiv. Oni su radili doslovno cijeli dan, cijelu noć u četvrtak i četvrtak na petak noć. Ljudi su radili preko 12 sati'', tvrdi.

Iz Croatia Airlinesa odbacuju tvrdnje da je avion vraćen u promet „prerano", ali potvrđuju da su u petak na liniji Munchen - Zagreb uočili dva tehnička kvara.

O čemu se točno radilo te koja su službena objašnjenja kvarova, pogledajte u večerašnjem Provjerenom u 22.30 na Novoj TV.