Vojni ordinarij msgr. Jezerinac, služeći misu u crkvi Presvetoga Trojstav u povodu 20. obljetnica međunarodnog priznanja Republike Hrvatske, u propovijedi je, među ostalim, govorio o obrani zemlje u Domovinskom ratu, te je ocijenio kako je rat bio posljedica ateizacije, odbijanja Boga, te sitnih i krupnih političkih špekulacija.
Centar za mirovne studije u priopćenju zaključuje kako je biskup Jezerinac 'izravno prozvao sve građane koji nisu vjernici, kao izazivače rata, a na obnovu Hrvatske pozvao isključivo vjernike'.
CMS-a poziva Hrvatsku biskupsku konferenciju (HBK) da donese zajednički stav i osudi svaki čin govora mržnje, kršenja ljudskih prava i diskriminacije u svojim redovima te izražava uvjerenost da 'Katolička crkva može imati važnu ulogu u izgradnji mira i uspostavi povjerenja među svim građanima Hrvatske i pridonositi suzbijanju diskriminacije upravo kroz promoviranje osnovnih kršćanskih vrijednosti, a bez vrijeđanja i prozivanja onih koji se ne smatraju vjernicima'.
Udruga Protagora, pak, smatra da biskup vrijeđa nevjernike, te tvrdi da se iz dijela biskupova govora može iščitati poziv na linč.
Agnostici i ateisti ne započinju zločinačke pohode
Ta udruga u priopćenju navodi kako nije upoznata ni s jednim zločinačkim pohodom koji su organizirali agnostici, ateisti i ostali nevjernici, ali da je prve progone onih, koji drukčije vjeruju, počela Crkva, a ne ateisti, u 4. st. kada je nakon proglašenja kršćanstva službenom državnom religijom Rimskog Carstva, pobjednička frakcija kršćana počela progon drugih frakcija u okviru kršćanstva te pripadnika drugih religija.
Navode i druge primjere iz povijesti crkve koji su, kako drže, na tragu prvih progona - križarske ratove, inkviziciju, pokrštavanje američkih urođenika, vjerske ratovi u Francuskoj, rat katolika i protestanata u Njemačkoj i, kako kažu, priklanjanje fašističkim diktatorima.
Udruga Protagora smatra da HBK ne služi Republici Hrvatskoj nego svome poslodavcu, Svetoj Stolici, odnosno samom sebi, te da u 21. stoljeću u Crkvi nema demokracije, ravnopravnosti spolova, tolerancije na seksualno opredjeljenje pojedinca.(HIna)