Pročelnik Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost Andro Pavuna predstavio je na konferenciji za medije završetak ljetnih radova na gradskoj prometnoj infrastrukturi te najavio buduće projekte.
"Radovi se moraju obavljati cijele godine. Ne možemo sve obaviti tijekom ljeta. Petlja je u tijeku. To se mora napraviti. Moramo to obnavljati radi sigurnosti. U Zagrebu je preko ljeta odrađeno puno toga na tramvajskoj infrastrukturi – Ribnjak i tako dalje. Radove pokušavamo uskladiti vremenski i prostorno. Puno toga odgađamo zbog čega nisu svi sretni, ali promet mora teći", istaknuo je.
"Najviše smo se fokusirali na tramvajsku infrastrukturu, obnovili smo tračnice i proširili tramvajsku mrežu nakon 20 godina. Ulažemo u javni prijevoz kako bi bio alternativa za ranojutarnje gužve kojima smo i svjedočili jutros. Rješenje za zagrebačke gužve je da svi oni koji ne moraju automobilom, izabiru javni prijevoz, šetaju ili koriste bicikle", kazao je pročelnik.
Pavuna je predstavio ažuriranu interaktivnu kartu, koja građanima omogućava praćenje radova u stvarnom vremenu.
Kao ključne radove istaknuo je rekonstrukciju nadvožnjaka na Ljubljanskoj aveniji te radove na trećoj razini petlje Držićeva – Slavonska, odnosno na vijaduktu koji s istoka vodi prema Novom Zagrebu, gdje će radovi najduže trajati jer je vijadukt bio u zaista lošem stanju.
"Tempiramo i kombiniramo radove kako bi se izbjeglo višekratno raskopavanje i kako bi promet mogao što bolje funkcionirati", kazao je.
"Na interaktivnoj se karti može kliknuti na bilo koji od radova i onda se prikazuju detalji, odnosno što se radi, kada se radi, kada se zatvara i kratak opis o tome. Postoji i link koji vodi na zasebnu stranicu na kojoj su podaci s puno više detalja – 'za one koji žele znati više'. Tu su izvaci iz projekta, stanje infrastrukture u današnjem trenutku... Mogu se vidjeti i zasebni elementi regulacije prometa po segmentima", objasnio je i najavio dodatno uvođenje pametnih semafora.
"Sad smo na 135 semafora. Imamo još tri mjeseca da dođemo do 200. Sad moramo stisnuti. Ne bi to trebalo značajnije utjecati na promet. Da bi nam bilo bolje, moramo imati strpljenja. Netko razmišlja o svemu tome, ne radi se stihijski, da se grad obnovi i da bolje funkcionira, a da promet funkcionira", kazao je.
Bit će to renesansa, pojedini dijelovi grada će se preporoditi, kazao je te je pozvao građane da koriste javni prijevoz i bicikle, a one koji to ne mogu da koriste navigacije.
U planu je asfaltiranje Horvaćanske ceste, Avenije Većeslava Holjevca, koja je na redu idući tjedan, ali i Utinjske ceste: "Najvažniji i najveći projekt je rekonstrukcija cjevovoda i asfaltiranje Krapinske. Kad bismo radili samo ljeti, mi bismo ovo radili sedam, osam godina. Projekt smo već fazirali. Najzahtjevnije dijelove ćemo raditi ljeti, a sad krećemo s Krapinskom. No, kad prijeđemo na Vukovarsku, to će biti izazov. Iduće godine na Vukovarskoj će biti izazova", najavio je Pavuna.
"To neće imati velikog utjecaja na promet. Neće se cijela Vukovarska zatvarati, nego samo jedna traka. To ćemo na vrijeme objaviti. Na Vukovarskoj će biti izazova. Trebat će strpljenja. Neće biti kaos", dodao je. Što se tiče Kolakove i Branimirove, kazao je kako je Kolakova u projektiranju, a na Branimirovoj će se ići na treću etapu.