U Hrvatskoj ne postoji standardizirani oblik ocjenjivanja pa je u nekim osnovnim školama četvorka vrjednija od petice. Zato se stvaraju problemi prilikom upisa u srednje škole pa neki ravnatelji traže rješavanje tog problema u obliku dodatne provjere znanja.
Prva je to provela 15. gimnazija u Zagrebu. Posljednje dvije godine uz prosjek ocjena učenicima bodove donosi i prijemni ispit iz matematike. Ravnateljica Ljiljana Crnković kaže da je tako riješila problem pravednosti jer zbog velike navale učenici s jednom četvorkom nisu mogli upasti u školu.
"Tridesetak učenika koji su imali 1 ili 2 četvorke bude upisano, jer su rezultatom na testu nadoknadili taj manjak bodova, da tako kažem, što jednako tako znači da isti toliki broj učenika koji su imali sve ocjene odličan nije upisan", kaže Crnković.
Po važećem Pravilniku Ministarstva znanosti ravnatelji su dužni upisati sve osnovnoškolce koji imaju podjednak broj bodova, a to je zbog kapaciteta škola ponekad nemoguće, pa prijemni želi i Gimnazija Tituša Brezovačkog.
"Imali smo prošle godine situaciju da je broj učenika s maksimalnim brojem bodova bio veći od broja učenika koje smo mogli upisati", kaže Damir Jelenski, ravnatelj "Brezovačkog". "Ovo nam je jedino rješenje da ostanemo u istim gabaritima u kojima jesmo, a da nekoga ne oštetimo. Ne možemo nekoga ne primiti zato što se preziva na 'ž'."
Zbog hiperprodukcije odlikaša zadnjih godina povećava se broj učenika koji imaju maksimalan broj bodova, ali se zbog straha da u najbolje škole neće upasti na njih ne prijavljuju. Ministarstvo obrazovanja pitali smo je li vrijeme za promjenu kriterija upisa, no odgovorili su da u ovom trenutku to nije u planu.
No u planu jest nova kurikularna reforma, a ravnatelji se nadaju da će ona poboljšati način ocjenjivanja. Ne uspije li, još srednjih škola moglo bi od resornog ministarstva zatražiti uvođenje prijemnog.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr