Odbrojavaju se sati do službenog spajanja Kvarnera i Istre drugom cijevi tunela Učka. Na svečanost će u ponedjeljak doći i premijer Andrej Plenković.
Radovi su trajali nešto dulje od dvije godine. Probijalo se paralelno s obje strane uz više miniranja tijekom dana i tako do 30 metara na dan. Tunel je dug 5,6 kilometara, a posao je vrijedan oko 200 milijuna eura.
"Najveća je dobit u principu sigurnost, to nam je na prvom mjestu, ali i puno veća protočnost vozila. Znamo da živimo u centraliziranoj državi i da mnogi ljudi moraju svakodnevno u Zagreb. Sad će to biti puno kraće i puno sigurnije", rekao je istarski župan Boris Miletić.
Prije toga slijedi postavljanje obloge, asfaltiranje i opremanje tunela. Sve bi trebalo biti gotovo do sredine iduće godine.
"Dobit ćemo na sigurnosti prometa druge cijevi jer je promet već izvan mogućih kategorija po propisima. Na ovaj se način Istarski ipsilon integrira u prometnu mrežu Hrvatske i Europske unije i predstavlja zapadni dio jadransko-jonske priče", istaknuo je primorsko-goranski župan Zlatko Komadina.
Istarski ipsilon žila je kucavica turizma sjevera Hrvatske, kojom dnevno prođe više od 10.000 vozila, a ljeti se ta brojka penje na više od 26.000. Ondje se slijeva promet iz Istre prema Rijeci, ali i unutrašnjosti Hrvatske. Promet je protočniji nakon što je postavljen rotor, ali i dalje se, pogotovo ljeti, znaju protezati kilometarske kolone i prema tunelu i prema Rijeci.
Ni druga cijev bez punog profila autoceste do Matulja ne znači previše. Ugovor je za dionicu od Učke do Matulja potpisan i radovi su počeli. Značit će to da brza cesta, gdje su prošle godine zabilježene 54 prometne nesreće, odlazi u povijest.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr