Po njegovim riječima, strojarnica u požaru nije znatnije oštećena, što je, smatra, najvažniji uvjet pri odlučivanju o daljnjoj sudbini broda, iako Talijani, kako je dodao, još nisu dali dopuštenje za tegljenje u Trst.
>> Požar na turskom brodu je pod nadzorom, nema znakova onečišćenja mora
>> Požar na turskom brodu gotovo potpuno ugašen
>> 'Akcija spašavanja gorućeg broda mogla je početi prije, kriv je istarski stožer'
"Premda ne prijeti opasnost od onečišćenja mora, i dalje su u stanju pripravnosti sva sredstva i oprema", izjavio je Bačić, dodajući kako je temperatura na brodu i dalje vrlo visoka. Tako je, primjerice, temperatura oplate na pramcu 200 stupnjeva, a na krmenom dijelu 60 stupnjeva, što zahtijeva njezino daljnje polijevanje i hlađenje.
Turski je brod u 11 sati, kad su Ministarstvo mora i vatrogasni stručnjaci obavili ophodnju, bio 4,2 nautičke milje jugozapadno od Brijuna.
U njegovoj su neposrednoj blizini tri tegljača Jadranskoga pomorskog servisa i dva talijanska tegljača koje je angažirao brodovlasnik, zatim brod Lučke kapetanije i brodica policije, a tijekom noći ondje je bio i brod Hrvatske ratne mornarice "Andrija Mohorovičić".
"U ovom trenutku na brodu su devetorica pripadnika specijalne tvrtke 'Smit Salvage', koju je angažirao vlasnik i osiguravatelj broda. Oni su počeli pripremati brod za tegljenje. U ovom trenutku nema potrebe za angažmanom hrvatskih vatrogasaca jer više nema opasnosti od eksplozije broda. Naši vatrogasci pružaju tehničku potporu tvrtki 'Smit Salvage'", rekao je zapovjednik Zapovjedništva zaštite i spašavanja Istarske županije Dino Kozlevac.
Bačić je napomenuo kako se i dalje prati kakvoća zraka na južnom dijelu Istre te, po podatcima Zavoda za javno zdravstvo Istarske županije, nema odstupanja od normalnih pokazatelja. Istodobno, praćenjem površine mora nije zamijećeno ni bilo kakvo onečišćenje.
"U pregovorima s predstavnicima osiguravatelja broda zatražena su i dobivena jamstva od 250 tisuća dolara za dosadašnje troškove spašavanja koje su obavila hrvatska državna tijela te milijun eura za dosadašnje troškove sanacije eventualnog onečišćenja mora", istaknuo je Bačić, dodajući kako, kad je riječ o tvrtki "Smith Salvage", talijanskim tegljačima i tegljačima JPS-a, troškove snosi osiguravatelj u skladu s ugovorom o spašavanju.
Novinarima je rečeno kako je ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta osnovao i Povjerenstvo za provođenje pomorske sigurnosne istrage o pomorskoj nesreći broda "Und Adriyatik", koje je dužno utvrditi sve relevantne činjenice i sastaviti izvješće.
Predsjednica Povjerenstva je Tatjana Krilić, glavni inspektor sigurnosti plovidbe, a članovi su Petar Bonašin, inspektor pulske Lučke kapetanije, Damir Zec s Pomorskog fakulteta u Rijeci, Mario Hodak iz Hrvatskoga registra brodova, Marijan Antonja iz brodogradilišta "Uljanik" te Drago Skočilić iz Lošinjske plovidbe.
Radu Povjerenstva uskoro će se pridružiti i Povjerenstvo koje će imenovati turska pomorska uprava.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture jučer je od norveškoga osiguravajućeg društva "Norwegian Hull Club", koje osigurava trup broda, dobilo pismo u kojem se izražava zahvalnost hrvatskim vlastima na kvalitetno obavljenom poslu, posebice u početnoj fazi, te na stalnoj pomoći i suradnji u akciji spašavanja.
Ujedno, tijekom današnjeg dogovora o daljnjim aktivnostima s predstavnikom tvrtke "Smit Salvage" hrvatskoj strani iskazana je zahvalnost za izvrsno obavljen posao na spašavanju broda.
Državni tajnik Bačić još je jednom opovrgnuo informacije kako su remorkeri pozvani na mjesto havarije tek sedam sati nakon što je požar buknuo.
S tim u svezi, iznio je kronologiju cijelog događaja po kojoj se vidi da je vijest o požaru primljena u srijedu u 5,04 sata te da je već u 5,25 sati poslan poziv svim remorkerima koji su bili na toj lokaciji, a odmah zatim stigli su na mjesto nesreće.