Građanski nadzor

Neovisno tijelo koje nadzire rad policije riješilo više od 400 pritužbi: Pogledajte na što se građani najviše žale

Neovisno tijelo koje nadzire rad policije, Povjerenstvo za rad po pritužbama, proteklih godina značajno je unaprijedilo svoj rad i riješilo 444 pritužbe građana na postupanje policije, izvijestio je u ponedjeljak predsjednik Povjerenstva Teo Giljević.

Od početka 2020., kada je Povjerenstvo za rad po pritužbama provedbi građanskog nadzora nad radom policije u novom sastavu od devet članova počelo s radom, riješene su ukupno 444 pritužbe građana. Radi se većinom o starim predmetima iz razdoblja kada povjerenstvo nije funkcioniralo, neki od njih su od 2013. čekali na odluku, rekao je predsjednik Povjerenstva Teo Giljević na konferenciji za novinare u Saboru.

''Riješili smo 75 posto starih predmeta, a tijekom ove godine očekujemo da ćemo riješiti ostatak starih i sve nove predmete", istaknuo je.

Građani su se najviše tužili na postupanja policije vezano uz promet (103 pritužbe) i kriminalistička istraživanja (95), potom na narušavanje javnog reda i mira (83) te ophođenje policije prema građanima (35).

Najčešće su se žalili da im nije omogućeno podnošenje kaznene prijave, nisu ispitani svjedoci, nije proveden očevid, nisu prikupljeni dokazi i slično.

Kada je riječ o narušavanju javnog reda i mira, žale se da policija nije reagirala na dojave zbog buke, nije evidentirala telefonske razgovore ili obavila razgovore sa susjedima.

Žale se i na nepravedno ophođenje policijskih službenika, da su bili bezobrazni, nisu se predstavili ili pokazali značku, kaže Giljević.

Neutemeljeno gotovo 58 posto pritužbi

Također je bilo primjedbi na upotrebu sredstava prisile, neadekvatne uvjete u pritvoru te na postupanje identificiranja navijača na sportskim natjecanjima i postupanje prema maloljetnicima.

Utemeljenim je ocijenjeno 13,1 posto pritužbi (58), djelomično utemeljenim 13,7 posto (61), a neutemeljenim gotovo 58 posto (257).

Povjerenstvo je tijelo trećeg stupnja, pa mu se građani ne obraćaju izravno. Građani se prvo mogu žaliti na rad policije policijskoj upravi, a ako su nezadovoljni odgovorom, drugi stupanj je žalba Službi za unutarnju kontrolu Ministarstva unutarnjih poslova, pa tek onda predmet dolazi na Povjerenstvo.

Nakon što Povjerenstvo donese odluku, policija je dužna preispitati svoje postupanje i o tome obavijestiti građanina, rekao je Giljević.

Od ukupno 2000 pritužbi na rad policije u prošloj godini do Povjerenstva je stiglo njih 15, dodao je.

Predsjednik saborskog Odbora za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Milorad Pupovac upozorio je kako javnost nije dovoljno upoznata s činjenicom da postoji tijelo koje provodi građanski nadzor nad radom policije.

"Iznimno je važno da građani imaju povjerenje u državne institucije i da mehanizmi koji tome doprinose budu osviještena činjenica u društvu", naglasio je Pupovac.