Ugovor predviđa dodjelu više od 320 milijuna kuna, od čega je 272 milijuna iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a 48 milijuna iz državnog proračuna.
Plenković: Projekt će završiti upravo kada će Hrvatska predsjedati EU-om
Potpisivanju je nazočio premijer Andrej Plenković koji je istaknuo da je sufinanciranje obnove zagrebačkog rotora iz europskih sredstava vrlo važna poruka koliko članstvo Hrvatske u EU-u donosi Zagrebu samo na jednom kapitalnom projektu poboljšanja gradske infrastrukture.
Uz projekt rotora, potpisano je 47 ugovora na području Grada Zagreba vrijednih 2,3 milijarde kuna, od toga šest projekata iz Operativnog programa konkurentnost i kohezija ukupne vrijednosti 530 milijuna kuna.
Plenković je istaknuo kako je rekonstrukcija rotora nastavak na drugi veliki infrastrukturni projekt - Međunarodnu zračnu luku Franjo Tuđman, koji moderniziraju prometnu infrastrukturu Zagreba.
"Posebno je važno što se očekuje da ovaj projekt bude završen u siječnju 2020., upravo kada će Hrvatska predsjedati Europskom unijom i kada će Zagreb biti jedan od središta cijele EU", poručio je premijer.
Naveo je i ostale projekte koji se trenutno realiziraju u Zagrebu, među kojima su novi gradski autobusi ZET-a, sufinancirani sredstvima EU-a u iznosu od 98 milijuna kuna, unaprjeđenje zdravstvene infrastrukture, za što je osigurano 350 milijuna kuna za obnovu, uređenje i opremanje klinika i bolnica, poboljšanje socijalne infrastrukture, obnova kulturne baštine i projekti koji se tiču prirodnih područja.
Najavio je nabavu i modernizaciju voznoga parka, odnosno nabavu novih tramvaja, te realizaciju sredstava iz tzv. integriranih teritorijalnih ulaganja (ITU mehanizmi), čiji je cilj promicanje održivog urbanog razvoja, jačanje uloge gradova kao pokretača gospodarskog razvoja i suradnje između jedinica lokalne i regionalne samouprave, te razvoj administrativnih kapaciteta gradova, za što Zagreb ima 161 milijun kuna.
Bandić: Točka na i projekta koji sanjamo 10 godina
Bandić je pak poručio da je potpisivanje ugovora "točka na 'i' projekta koji sanjaju deset godina, povijesnog projekta koji Grad Zagreb ne može realizirati sam".
Crna točka rotora Remetinec, kroz koji dnevno prođe preko 100.000 ljudi u jednom kružnom toku, od kraja iduće godine bit će prošlost.
"Imat ćemo 'žilu kucavicu' ulaza u Zagreb koja će pokupiti sav promet s Jadranske avenije, te paralelno projektirajući Jarunski most zatvorit ćemo jugozapadni ulaz i izlaz iz grada", rekao je Milan Bandić.
Poručio je da se Zagreb ne može kvalitetno voditi bez korektne suradnje s Vladom, a i Vladi je lakše funkcionirati u dobroj suradnji sa Zagrebom.
Imamo jamstvo da će se do Dana grada Zagreba, negdje poslije europarlamentarnih izbora, naći predstavnici Vlade i Zagreba i predstaviti zagrebačkoj i hrvatskoj javnosti projekte koje smo zajedno započeli", najavio je Bandić.
Radovi na rotoru idu prema planu
Voditelj projekta rekonstrukcije Goran Radić izjavio je novinarima da građevinski radovi na rotoru Remetinec idu prema planu. Potvrdio je kako je početak 2020. godine realan rok za dovršetak radova.
"Probat ćemo što prije napraviti asfalterske radove, tako da se što više toga napravi prije zime", rekao je Radić.