Brod je dug 133 i širok 23 metra. Nosivost mu je 15.000 tona, a pokreće ga motor snage 4500 kilovata. To je drugi u nizu od četiri istovjetna tankera za ovog naručitelja, a nakon porinuća položena je kobilica za gradnju trećeg.
Porinuću je bio nazočan ministar financija Slavko Linić koji je, odgovarajući na pitanje novinara o postupku privatizacije brogradilišta Uljanik i 3. maj, rekao da Vlada nastavlja s ovim postupkom te izrazio nadu da će obje privatizacije biti provedene uspješno.
Ideja ovog koncepta privatizacije bila je da u privatizaciji sudjeluju fondovi gospodarske suradnje u Hrvatskoj kako bi brodogradilišta ostala u 'rukama hrvatskog kapitala', rekao je Slavko Linić. Konopac na porinuću presjekla je zamjenica ministra gospodarstva Tamara Obradović Mazal, razbivši time bocu pjenušca o pramac i simbolično pokrenuvši brod.
Izjavila je kako su predstavnici Vlade na sastanku u sjedištu Europske komisije u Bruxellesu prošlog četvrtka predstavili ovaj koncept privatizacije brodogradilišta te najavila da će se već na sljedećoj sjednici Vlade odlučiti o otvaranju prve faze privatizacije Uljanika, odnosno prodaji dionica radnicima.
>> Milanović: Važno je da EK da zeleno svjetlo za 3. maj
Predsjednik Uprave 3. maja Edi Kučan rekao je da se u brodograilištu intenzivno radi na pokušaju sklapanja novih poslova za gradnju te da je u tom cilju upućeno više od 70 ponuda, ali još nije bilo konkretnijih odgovora.
Rekao je i da je postignut dogovor s Uljanik plovidbom oko isporuke broda 'Istra', koji dovršen čeka primopredaju. Riješeno je pitanje kredita, a još treba dovršiti administrativni dio posla, te očekuje da se brod isporuči prije ljetne stanke, dodao je Kučan. (Hina)
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.