Registrirano 4800 automobila

Sve više električnih automobila na hrvatskim prometnicama: "Auto sve isplanira za vas"

Elektrifikacija domaćeg voznog parka raste iz godine u godinu. Primjerice 2007. registriran je jedan automobil na struju, a prošle godine bilo ih je gotovo pet tisuća. Osim ušteda, struja donosi i probleme. Jedan je od njih zapaljenje baterija.

Iako istraživanja diljem Europe govore kako vozači okreću leđa električnim automobilima. Kod nas drugačija slika.

"Iz godine u godinu vidimo povećanje u registraciji svih tih grupa vozila, u 2022. bilo je registrirano oko 4800 električnih automobila", rekao je Tomislav Škreblin iz Centra za vozila Hrvatske.

Jedan je od vlasnika električnog automobila i Branimir. Uštede su višestruke, na godišnjoj razini i do desetak tisuća eura u odnosu na konvencionalne automobile. O manjem broju punionica ne razmišlja.

"Auto sve isplanira za vas. Onog trenutka kad baterija padne ispod 20 posto pojave se slobodne punionice, postoji i aplikacija u kojima se mogu provjeriti, auto vas sam odvede na prvu slobodnu punionicu", objasnio je Branimir Trošić, vlasnik električnog automobila.

Nove tehnologije osim prednosti imaju i svojih nedostataka.

"Baterije koje sada upotrebljavamo su litij-ionske baterije. Prvo, litija nema dovoljno da bi se zamijenila sva vozila koja trenutačno imamo, a drugo, litij je još uvijek vrlo opasan i gori nevjerojatno jer u tijeku gorenja sam stvara kisik i ne treba kisik iz okoline, ne može ga se ugasiti", upozorio je Vjekoslav Majetić iz DOK-ING-a.

No može se reciklirati, donosi reporter Dnevnika Nove TV Vanja Margetić.

"Litij kao takav može se reciklirati, plastika se također može reciklirati. Samo je pitanje daljnje upotrebe, kuda će, tko će to koristiti, tko će to htjeti upotrebljavati", dodaje Majetić.

Iako nije više za vožnju, baterija ima svoju namjenu.

"Kada baterija padne na 25 posto svog kapaciteta, ona se može još deset godina koristiti u jednom kućanstvu za skladištenje energije od solarnih panela", rekao je Tin Koren iz Udruge strujni krug.

Struku zabrinjava težina električnih automobila.

"Električna vozila jesu nešto teža od konvencionalnih vozila. Današnja klasična konvencionalna vozila imaju prosječnu masu od tone i pol do dvije tone, tu su električna koja imaju od tone i osamsto do dvije i dvjesto", istaknuo je Koren.

Baš zbog toga, veća pozornost na tehničkom pregledu.

"Ono na što treba malo više obratiti pozornost su zglobovi, ovjes s obzirom da su teža i potrošnja pneumatika", zaključio je Škreblin.

Koji su bez obzira na vrstu pogonskog goriva glavni izvor sigurnosti.

 

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.