Prošle godine život je u automobilu izgubilo 348 osoba. Unatoč kaznama i pojačanom nadzoru, većina - pojas ne koristi, najnoviji su to podaci policije.
Visoke kazne, stravične posljedice i velik broj smrtno stradalih i dalje nisu dovoljan razlog za vezanje u automobilu.
'Crash testovi su pokazali da je vezanje jednostavno uvijet bez kojeg se ne može sigurno voziti u autu i toga bi ljudi trebali biti svjesni', napominje Damir Novak iz HAK-a.
Važnosti pojasa najprije zbog sigurnosti, a onda i zbog kazni, svjesni su i vozači. Priznaju, na kraćim relacijama, koje su uvijek najopasnije, nekad se i ne vežu.
'Koristim ga i na kraćim relacijama. Imala sam prometnu i stvarno, pojas me zaista spasio', svjesna je vozačica Ana Župić.
'Najprije palim, nije baš da sam robot. Ali imam naviku vezati se', kaže vozač Ivica Krznarić.
'Pa.. Da budem iskrena na kraćim relacijama baš i ne, ali na duljim svakako da', priznaje Elvira.
Ako niste vezani, vjerojatnost smrtnog stradavanja u odnosu na vezane je 60 posto, dok je vjerojatnost teških tjelesnih ozljeda, ako ne koristite pojas, čak 300 posto.
'Pri ovim udarima kada tijelo nastavlja kretnju u automobilu postoji velika vjerojatnost velikih ozljeda - ozljede prsnog koša uslijed udara u upravljač, tu su ozljede koljena, ozljede bedrene kosti, kuka također i teške ozljede kralježnice i glave', ističe Darko Sinjeri iz zagrebačke Hitne pomoći.
Osim posljedica, tu su i kazne u iznosu od 500 kuna. Vrijedi i za one na stražnjim sjedalima, gdje posljedice mogu biti još veće.
'Pogotovo kod slučajeva kada vozilo izlijeće van s ceste. Što je često i gdje dolazi do pogibanja zato što ljudi ispadnu iz vozila jer nisu vezani', ističe Novak.
Prošle godine cesta je odnijela 348 života, 40 više nego godinu ranije.