Zasad bez revizije

Dnevnik Nove TV doznaje: Pod povećalom ugovori za oslikane niskopodne tramvaje u Zagrebu

I nakon godinu dana, obećanja Tomislava Tomaševića o revidiranju ugovora sklopljenih u vrijeme bivšeg gradonačelnika - još su samo obećanja. Dnevnik Nove TV u posjedu je ugovora koji je sklopio ZET za poslove oglašavanja na tramvajima, a koji češlja i policija.

Uz oslikane stare modele tramvaja, Zagrepčane voze i reklamama oblijepljeni noviji, niskopodni. Priča je počela koncem pretprošle godine javnim pozivom, o čemu su nam tada (u siječnju 2021.) iz ZET-a odgovorili:

"Napominjemo kako se Javni poziv odnosi isključivo na starije modele tramvaja i autobusa, ali ne i na niskopodne tramvaje tipa NT 2200 i NT 2300."

Prikupljali su ponude za zakup vanjskih površina 50 tramvaja i 100 autobusa. Posao je dobila banjalučka tvrtka registrirana i u Hrvatskoj kao jedna od četiri zainteresirane tvrtke, s najboljom ponudom.
Željko Banjac, direktor tvrtke navodi kako je njihova financijska ponuda u odnosu na prvog ozbiljnog konkurenta viša za nekih 800 tisuća kuna, godišnje oko 4 milijuna kuna.

Ugovor je sklopljen na pet godina i još je na snazi. Pitanje je kako to da mogu oslikavati i novije tramvaje. Banjac se poziva na javni poziv i ugovor koji imamo u posjedu.

"Nigdje nije priječeno niti je navedeno da neće biti oslikavanje tramvaja niskopodnih kako kažete NT 22000 isto tako ni u ugovoru to nije navedeno“, tvrdi Banjac.

Ekipa Nove TV doznaje da policija provjerava slučaj. Razgovarali su s jednim od sudionika javnog poziva, poslali su nam dokumentaciju iz koje se vidi da im je ZET rekao da niskopodni tramvaji ne ulaze u zakup, da se mora poštivati odluka da mora prevladavati plava boja tramvaja. Smatraju da su dovedeni u zabludu. Ne mogu dobiti na uvid ugovor, pokrenuli su sudski spor, a bili su na razgovoru u policiji.

Prvi javni poziv poništen je, kažu, bez obrazloženja. Danas pak iz ZET-a nema odgovora ni objašnjenja kako to da su ipak u vrlo unosan posao uključeni niskopodni tramvaji.

Iz ZET-a odgovaraju kako nova uprava provodi dubinsku analizu svih segmenata poslovanja, pa tako i revizije ugovora s vanjskim tvrtkama.

Posla oko oslikavanja tramvaja imao je i Državni inspektorat. Zatekli su radnike iz BiH bez dozvole za boravak i rad.

Evo što kažu u Državnom inspektoratu:
"... zatečenim državljanima treće zemlje izdani su prekršajni nalozi, kojima su im izrečene novčane kazne..."

Ugovor ZET-a treba biti dostupan javnosti, kaže Renato Petek, zastupnik SDP-a u Gradskoj skupštini. On pojašnjava kako je ugovor trenutno na snazi i sad gradonačelnik jedini ima mogućnost i moć kao predstavnik vlasnika naložiti provjeru tog ugovora i eventualno provjeriti da li ima smisla raskinuti takav ugovor i vratiti tramvaj u prvobitno stanje.

"Ono što znamo, da je tih 4 milijuna kuna kap u moru onog što ZET-u treba na razini godine“, dodao je.

Pročitajte i ovo ''NEZAKONITI PROCES'' Tomašević otkrio koliko će otkaza biti podijeljeno u Holdingu: Sindikati dijele letke

Pročitajte i ovo mjera roditelj odgojitelj Tomašević opleo po Ivici Lovriću: "Meni takvi savjetnici ne trebaju"

Od gradonačelnika danas nema odgovora. Prošle godine je najavljivao revidiranje ugovora sklopljenih u vrijeme bivšeg gradonačelnika. U rujnu prošle godine Tomašević je, između ostalog, rekao:

"Ono što želimo da gradske firme ako imaju kapaciteta same rade, a ne da zarađuju lukrativno neke privatne firme".

Renato Petek ističe kako je jako puno toga što je nejasnog. Uzima za primjer održavanje fontana.

"Mora se ići putem natječaja, to ne može održavati gradski Vodovod, Čistoća ili Zrinjevac, također održavanje spomenika u gradu Zagrebu“, kaže Petek.

Ugovora je cijeli niz. Bandić je imao svoje obrasce - a Tomašević te obrasce, unatoč obećanjima, još nije raspetljao.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

 


 

 

Povezane teme