Obnavljanje garderobe, kupovanje namirnica ili odabir božićnih poklona - u ovo doba godine novčanici se najlakše prazne, a vrećice pune. 10, 15, 20 posto - sniženja su počela, a u prosincu će s datumima rasti popusti. Prva faza rasprodaje kreće od 16. prosinca, tjedan dana prije Božića. Sniženje se odnosi na jesensko - zimsku kolekciju, a cijene su snižene do 70 posto.
Prosječna obitelj u Hrvatskoj za blagdane će potrošiti više nego uobičajeno. U većoj potrošnji kupce mame i trgovački trikovi. Od odabira glazbe do garderobe koja se nalazi tek na kraju trgovine. Umjesto jedne, s nekoliko stvari iz trgovina često se izlazi i zbog atraktivnih ponuda na blagajni.
Još uvijek niste kupili adventski vijenac? Evo kako se kreću cijene!
Novac se brže troši čak i zbog boje i mirisa. Naime, jake crvene boje i ugodni mirisi privlače kupce. Kad uđete u samoposluživanje, pekarnica je na kraju i mirisi vas vode. Kad je roba na kraju, onda vidite jeste li možda mogli još nešto kupiti', kazao je kupovni savjetnik Saša Petar.
Snižena cijena mora biti pravilno istaknuta. Stari iznos mora biti prekrižen, a nova cijena točno napisana. Kako bi izbjegli neželjene troškove, u kupnju samo - s točnim popisom, i ne u zadnji čas.
Prošle godine je u blagdanskoj kupnji potrošeno oko 11 milijardi kuna. Prema nekim procjenama, slično će biti i ove godine, ali ovogodišnji prosinac po prvi će puta prikazati stvarnu potrošnju, naravno zbog fiskalizacije.
Unatoč krizi, za mnoge je jedan od načina uživanja u božićnom raspoloženju upravo darivanje drugih. No, vremena za planiranje darova ispod borova još uvijek ima dovoljno.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook