Tako barem proizlazi iz analize izvješća istražnog povjerenstva koju je provela skupina stručnjaka, piše Večernji list. Spužva, a to su pokazala i testiranja koja je provelo povjerenstvo, nije mogla blokirati komande helikoptera, nego samo otežati upravljanje, ali samo u tolikoj mjeri da bi prosječan čovjek to otežanje mogao nadvladati bez većih problema.
Stručni tim mnogo većim problemom smatra to što je helikopter tijekom jednog od nekoliko letova toga dana već bilježio okretaje nosivog rotora ispod donje dopuštene granice, a da je isti problem 'crna kutija' zabilježila i prilikom kobnog polijetanja, što je pilot trebao primijetiti. Kao pogrešku pilota smatraju i to što je protupropisno 'zalebdio' na visini od tek 20-30 cm, umjesto na 3-5 metara.
Stručnjaci također osporavaju izjavu pilota da je spustio kolektivnu palicu do kraja u pokušaju zaustavljanja rotacije helikoptera, jer kažu kako je iz 'crne kutije' vidljivo da palica nije spuštena do kraja. Povjerenstvu zamjeraju da se više oslanjalo na izjave svjedoka nego na tehničke pokazatelje iz 'crne kutije'.
>> Zbog pada vojnog helikoptera u Vukovaru prijavljena četvorica
Međuresorno povjerenstvo MORH-a i Ministarstva prometa godinu dana nakon nesreće predstavilo je zaključke u kojima stoji kako je razlog pada zaglavljena spužva koja je otežala upravljačke komande. U priču o spužvi nisu povjerovale ni obitelji stradalih, kao ni velik dio stručne javnosti.