Raj za nepce

Ovo može postati najjači hrvatski izvozni brend!

Slika nije dostupna
U čast kulenu, u Jagodnjaku pokraj Osijeka, održava se jedanaesta po redu kulinijada. Svi su složni - kulen je autohtoni proizvod koji bez problema može postati jedan od najjačih hrvatskih izvoznih brendova.

Iako ime sela podsjeća na voće, zaštitni znak Jagodnjaka je kralj suhomesnatih delicija - kulen. Građani oduševljeni. 'Mogu vam reći da je više vrsta al jako je dobar i ukusan! I lijepo je i ova sva organizacija je super', rekao je jedan od posjetitelja.

Svake godine sve je više natjecatelja i posjetitelja. 'Prošle godine smo imali na kulinijadi 81 uzorak, što znači 81 takmičara i pojelo se 250 kilograma kulena. Ove godine imamo nešto više, bila su 94 natjecatelja', kaže Anđelko Balaban, organizator Kulinijade. 

>> Što donosimo Europi: Pekmez i loza hrvatski brend, pršut i kulen izvorno hrvatski

Najbolji među njima bio je Slađan Novosel, njegov recept za kulen je jednostavan. 'Mi se držimo znači onog kak su nekad naši stari radili od kemije nema nikakve, nema pojačivača boje, nema nikakvih dodataka, tajna je kvalitetno meso', kaže Slađan Novosel, pobjednik 11. Kulinijade.

Zbog takvog načina proizvodnje kulen bi uskoro trebao postati zaštićeni autohtoni proizvod. Iako bi oznaka izvornosti pomogla da lakše dođe do europskih stolova, izvoz je do daljnjeg zabranjen.

'Ja vjerujem da ćemo vrlo brzo s ulaskom u Europsku uniju ispuniti potrebne uvjete, dokazati da naše meso nema problema sa svinjskom kugom i na taj način da će EU pustiti naše proizvode', kaže dr. agronomije Željko Kraljičak, dožupan osječko-baranjski. Onda će kvalitetan, autohtoni proizvod poput kulena sigurno oduševiti i europska nepca.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja. 

Povezane teme