Luka Grobenski je najmlađi brendirani sportaš na svijetu, on je svoj prvi karting dobio s 3 godine, a sada ima 14. Osim što je školarac on je i profesionalac. S njim smo proveli jedan, za njega tipičan dan, kako bismo vam dočarali kako treniraju vrhunski sportaši.
Ustaje u pet ujutro, a za razbuđivanje -škraping. Tehnika trčanja kojoj se povećava kapacitet pluća. Cilj mu je u jednom udisaju i izdisaju napraviti 18 koraka. Biti drugi u Europi i treći u svijetu zahtijeva nakon trčanja po stijenama još trčanja i vježbe za motoriku i jačanje mišića. Jer na 40 stupnjeva u odijelu i kacigi mora izdržati 20 krugova. Svaka od vježbi namijenjena je razvoju pojedinih mišića koji su potrebni vozačima, pogotovo se vježbaju one za jačanje ruku.
'Ima 350 vozača na stazi, svaki ostavi trag svoje gume na asfaltu i ona se zagrije jako. Kada ja naletim sa svojim svježim gumama zalijepi me i onda je teže puno skrenut s volanom, nekad zna i zadnji lijevi kotač u zraku biti nekoliko centimetara', priča nam Luka.
Schumacher, Hamilton, Vettel, najveće zvijezde kraljice oktanskog sporta- Formule 1- svoju karijeru započeli su upravo na karting stazama. I oni su čim su potpisali za vodeće svjetske timove jutra provodili ovako. Nakon vježbanja, u 10 do 7 slijedi vodeni dio treninga-plivanje. A nakon toga Luka doručkuje, pa se vraća u krevet i opet probudi prije svojih vršnjaka.
Na drugoj strani Hrvatske za to vrijeme Juraj, Max i Damijan čine tim prvaka Hrvatske. Damijan je najmlađi član, ima 11 godina. Ne sjeća se svojih prvih vožnji, ali može se reći i da mu je to u genima jer gotovo nema člana njegove obitelji koji nije vozio karting. Max je pak debitant na karting stazi, ovo mu je prva sezona. S četiri godine krenuo je s motokrosom, a sada pronašao novu ljubav. 'Najviše me privukla brzina, ja sam oduvijek bio zaljubljen u brzine', kaže Max.
>> Otvoren najveći zatvoreni teren za karting u regiji
Prije treninga karting se mora dovesti u red, prilagoditi uvjetima na stazi. Juraju je pomaganje tati u mehaničarskih popravcima gotovo svakodnevica. S 12 godina je već dovoljno velik pa juri u kartingu koji ima 125 kubika. Svima njima cilj je jednog dana sjesti u bolid. Formula 2 priprema je i korak do najviše stepenice- formule 1. Kristijan je jedini Hrvat koji se natječe u ovoj kategoriji.
Krenuo je od kartinga pa sada trenira dečke i točno zna što znači natjecanje u egoističnom sportu-svi vozači žele biti prvi. Na stazi se stvaraju visoke temperature, brzina i zavoji stvaraju dodatan otpor, a tijelo od 35 ili 40ak kilograma mora to izdržati. Zato Luka nekoliko puta u tjednu juri downhill biciklističkom stazom i to na teži način. Lukin tata ujedno je i njegov trener. Cijela se obitelj preselila iz Koprivnice u Pulu jer Luka trenira na karting stazama u Italiji. Njegov dan još nije gotov. Najmlađi je na satovima yoge. Što kod njegovih vršnjaka izaziva podsmijeh.
Škola, strani jezici, treniranje drugih sportova uz karting- tako izgledaju dani i prvaka Hrvatske. A jednog mladog vozača to tek čeka. Nadal ima 4 godine. On je Lukin učenik. Kako bi Nadal lakše savladao ulaske u zavoje, Luka se služi trikovima. Postavlja mu čunjeve za bolji ulazak u zavoj i balone napunjene vodom koje Nadal kotačem mora razbiti. Nadalov karting postiže brzinu od 70 kilometara na sat, a u vožnji već ima i iskustvo. Jer je prvi put u karting sjeo s 2 i pol godine. Za postati vrhunski sportaš potrebno je mnogo odricanja kao i u svakom sportu tako i u kartingu, a o financijama da i ne govorimo. Cilj kojem streme, Formula 2, skupa je avantura.
'Ispod nekakvih 100 - 150 tisuća eura po sezoni se uopće ne treba razgovarati, a cifre mogu ići i do milijuna.', kaže Kristijan Habulan, vozač formule. Damian, Max i Juraj tek će za godinu ili dvije na svjetske staze, Luka bi u sljedećih par godina trebao ući u Formulu 2. Uz ovakvu ljubav i predanost ovom sportu uloženi trud trebao bi se isplatiti.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook