Anksioznost zbog odlaska k mehaničaru je stvarna i niste jedini. Tisuće vozača suočavaju se sa napetošću odlaska na servis barem jednom godišnje jer ih ondje često dočekaju neočekivane vijesti.
Ono što većinu nas mehaničarskih laika muči je minsko polje zbunjujućih riječi i neizbježnog osjećaja kao da vas netko vara.
Jedno istraživanje provedeno među vozačima u Ujedinjenom Kraljevstvu pokazalo je da 23 posto njih smatra da su iskorišteni prilikom servisiranja automobila, dok se dodatnih 25 posto osjeća tjeskobno pri samom ulasku u garažu, piše Sky News.
U britanskoj online trgovini rabljenim autodijelovima Ovoko sastavili su popis sedam znakova upozorenja koji otkrivaju "sumnjivog mehaničara".
1. Neuspjeh u jednostavnom objašnjavanju problema
Ako mehaničar ne može objasniti problem jezikom koji razumijete, to je znak za uzbunu. Korištenje pretjerano tehničkog žargona bez njegova tumačenja ili izbjegavanje odgovora kada tražite pojašnjenje znak je za uzbunu.
Čuvajte se previše pokroviteljske fraze poput "komplicirano je" ili "ne biste to razumjeli" kada tražite detalje o popravku.
2. Odbijanje davanja pisane procjene
Veliki znak za uzbunu! Svaki ugledni mehaničar trebao bi dati pisane procjene za radove koji koštaju više od osnovnog servisa. Usmeni dogovori ostavljaju prostora za "nesporazume" koji baš uvijek idu u prilog servisu.
3. Procjene se uvelike razlikuju između posjeta
Ako se vratite u isti servisni centar zbog sličnog problema i dobijete drastično drugačiju ponudu, zapitajte se zašto je to tako. Iako cijene dijelova mogu varirati, dramatične varijacije u troškovima rada ili pristupima popravku ukazuju na nedosljedne prakse određivanja cijena.
"Profesionalni mehaničarski centri održavaju dosljedne cjenovne strukture", objašnjava Kazimieras Urbonas, voditelj izvrsnosti dobavljača u Ovoku. "Ako vas jedan mjesec traže 200 eura za uslugu, a sljedeći 500 eura za isti posao, nešto nije u redu."
Vodite evidenciju prethodnih popravaka i ponuda kako biste lakše prepoznali te neusklađenosti.
4. Zahtjev za hitne popravke
Legitimni hitni popravci postoje, ali budite oprezni s taktikama visokog pritiska koje vam ne daju vremena za razmišljanje ili traženje drugog mišljenja. Nepošteni mehaničari često stvaraju lažnu hitnost kako bi vas spriječili da istražite druge opcije.
Budite posebno oprezni ako tvrde da je vaš automobil "opasan za vožnju", ali vam ipak dopuste da ga odvezete s parkirališta nakon što niste platili njihov skupi popravak.
5. Ne pokazuju vam dijelove
Kada plaćate zamjenske dijelove, imate puno pravo vidjeti što se uklanja s vašeg automobila. Mehaničari koji odbiju taj zahtjev ili tvrde da su već bacili u smeće vaše stare dijelove, možda uopće nisu ništa zamijenili.
6. Pronalaženje "hitnih" problema u rutinskoj usluzi
"Dobra je praksa zamoliti ih da vam pokažu svaki problem koji su pronašli", savjetuje Urbonas. "Fotografirajte ako je moguće i nemojte se osjećati prisiljenima odmah sve odobriti."
Razmislite o traženju drugog mišljenja, posebno ako dodatni radovi koštaju više od vrijednosti vašeg automobila.
7. Skupi dijelovi
Iako mehaničari zaslužuju poštene profitne marže na dijelove, neki napuhuju cijene do nerazumnih razina. Istražite troškove uobičajenih dijelova na internetu kako biste dobili osnovno razumijevanje poštenog određivanja cijena.
Zatražite stavke s detaljnim procjenama koje odvajaju troškove dijelova od troškova rada i ne ustručavajte se propitivati cijene koje se čine pretjeranima.