Prema desezoniranim podacima, OVI indeks je u studenom zabilježio povećanje od 3,2 posto u odnosu na prethodni mjesec što je najveće povećanje na mjesečnoj razini od svibnja ove godine. Rast je na godišnjoj razini iznosio 10,8 posto u odnosu na studeni prošle godine, što je među nižim stopama rasta ove godine, izuzmu li se ljetni mjeseci, navedeno je u objavi na internetskoj stranici Ekonomskog instituta Zagreb (EIZ).
Nakon što je u prvom i drugom tromjesečju ove godine indeks rastao u odnosu na prethodno tromjesečje, u trećem je zabilježen pad, a podaci za listopad i studeni upućuju na to da će rast ponovo biti izvjestan i u posljednjem tromjesečju ove godine.
Po svemu sudeći će 2022. godina biti zabilježena kao godina značajnog rasta potražnje za radom. Unatoč padu BDP-a u trećem tromjesečju ove godine, potražnja za radom je u uzlaznoj putanji, a tržište rada i dalje je robusno, barem kada su u pitanju konvencionalni načini oglašavanja, istaknuli su EIZ-ovi analitičari.
Najveće povećanje broja oglasa na godišnjoj razini u studenom je zabilježeno u zanimanjima knjigovođa, liječnik/stomatolog, referent i učitelj, dok je najveće smanjenje opaženo kod informatičara, programera, radnika u proizvodnji i vozača.
U odnosu na studeni 2021. godine, povećao se udio oglasa koji nude ugovor na neodređeno, s 46,3 na 47,8 posto. Što se geografske raspodjele poslova tiče, broj oglasa zabilježio je povećanje u svim regijama. Iako je rast na godišnjoj razini bio najveći na sjevernom Jadranu, 16,1 posto, najveći doprinos rastu dala je središnja Hrvatska jer na nju otpada 60 posto svih oglasa. U odnosu na prethodnu godinu, smanjio se broj oglasa iz inozemstva, izvijestili su iz EIZ-a.
OVI - Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.
OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).