Zaustavila i gospodarstvo

Bura stvorila kaos: Konačno otvoreni cestovni pravci prema Dalmaciji

1/3 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Prevrnuti kamioni, zatvorene ceste, gužve i kolone - sve je to na hrvatskim prometnicama izazvala orkanska bura.

Zbog olujnog vjetra samo za osobna vozila otvorena je cesta A1 između čvorova Sveti Rok i Maslenica (obilazak za ostale skupine vozila je državnim cestama DC54 Maslenica-Zaton Obrovački- DC27-Gračac, ili DC50 i DC1 čvor Sveti Rok-Gračac-Knin i obratno). Samo za osobna vozila otvorena je i cesta DC8 - Jadranska magistrala između Senja i Karlobaga.

Najgore je u petak bilo na riječkom području, ali i na dijelovima autoceste prema Splitu. Osim vozača trpi i gospodarstvo, prijevoznici gubitke računaju u stotinama tisuća kuna.

Oni koji su imali sreće, zaustavili su se na odmorištima i čekali da bura popusti. Jak vjetar zatvarao je pojedine dionice autocesta. Ništa bolje nije bilo ni na državnim cestama, na riječkom i podvelebitskom dijelu.

''Bura stvara ogromne probleme u prometu, znači za nepovjerovati je šta radi", kaže vozač Emilio Klinović.

Bura stvorila i financijske gubitke

Osim kamione, bura je zaustavila i gospodarstvo. Mnogi nisu uspjeli dostavili robu. Gubici se broje u stotinama tisuća kuna. I tako svake godine, posebice u zimskom razdoblju.

"Ako vozilo stoji u mjesc dana kada bi trebalo biti eksploatirano više od tri do pet dana da više nije zarađena plaća niti za vozača, a kamoli za firmu", ističe Dragutin Kranjčec iz Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika.

Šira slika gospodarstva još je gora. Prijevoznici upozoravaju da riječka luka, upravo zbog zatvaranja prometnica, radi 30 posto manje od primjerice luke u Kopru. Alternativu treba tražiti u drugim vrstama prijevoza.

"Naš promet se uglavnom bazira na cestovnom prometu dok nam željeznički promet gotovo i nije funkcionalan i tu svakako treba o tome razmišljati i naći neka rješenja", smatra Miljenko Gočin iz sindikata hrvatskog vozača.

I u subotu će promet biti pojačan. Uz smirivanje vremena, većih problema ne bi trebalo biti.