Domaće su banke posljednjih dana suočene s povećanim brojem upita svojih klijenata o sumnjivim telefonskim pozivima starijim osobama u kojima se osobe koje zovu predstavljaju kao službenici banke te traže informacije o stanju na računu, broj kartice i PIN. Pozivi se najčešće događaju u večernjim satima, a u nekim slučajevima i noću.
Kako se navodi u priopćenju Hrvatske udruge banaka, pozivima se klijente obavještava da su njihove kartice navodno zlouporabljene i da će to riješiti tako da im predaju karticu tekućeg računa i PIN, a u tu svrhu će ih ispred zgrade čekati taksi vozilo.
>> Na Jadranu mnogi objekti ne primaju kreditne kartice
Zabilježen je i slučaj da se osoba s druge strane telefonske linije predstavlja kao policijski inspektor, koji također pričao navodnoj zlouporavi kartice te se pritom raspituje o stanju na računu, štednji i sl.
'Hrvatska udruga banaka ovim putem upozorava građane da djelatnici banaka ne obavljaju ovakve telefonske razgovore, ne zovu klijente u večernjim satima i ne traže podatke o karticama', navodi se u priopćenju.
HUB tvrdi da su banke o svemu izvijestile policiju te naglašava da ni banka, a ni kartična kuća koja je izdala karticu, uključujući i kartične brandove, ne zna i nema pravo tražiti PIN ili neki drugi podatak o kartici (troznamenkasti broj s poleđine kartice i slično).
Korisnike kartica koji su dobili ovakve telefonske pozive ili slične poruke putem e-maila HUB poziva da ne odaju niti jedan podatak o kartici i da o svemu obavijeste izdavatelja kartice (banku ili kartičnu kuću) koji će u suradnji s nadležnim institucijama pokrenuti postupak razotkrivanja prevaranta.
'Svaki korisnik kartice dužan je sam voditi računa o svakodnevnoj zaštiti podataka s kartice. To znači da se kartica, broj kartice, broj na poleđini ili bilo koji drugi podatak s kartice ne daje trećim osobama bez obzira kako se one predstavljale. Pitanje sigurnosti te zaštita klijenata iznimno je važno za poslovanje banaka', navode u HUB-u.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook