Saborska se oporba usprotivila danas zakonskom rješenju po kojemu bi ministar prometa bez jasno utvrđenih kriterija odlučivao o raspodjeli proračunskog novca za održavanja županijskih cesta.
"Te bi kriterije trebalo jače definirati i ne bi se smjelo ministru dopustiti da to određuje, jer se pokazao kao osoba nedosljedna u raspodjeli tih sredstava i napravio je veliku štetu mnogim županijskim cestama", ustvrdio je HSS-ovac Branko Hrg.
>> Sabor o izmjenama Pomorskog zakonika
Ministra Sinišu Hajdaša Dončića prozvao je da je 400 milijuna kuna za tu namjenu rasporedio po političkim kriterijima, zbog čega su neke županije s malim brojem kilometara cesta za održavanje dobile i dvostruko veće iznose od županija s duljim cestama.
"Županijske uprave za ceste očito su bile nominirane po stranačkim kaputima, po onima koji upravljaju kojim dijelom Hrvatske na lokalnoj razini, a ne po pravim kriterijima", ustvrdio je Hrg.
Hajdaš Dončić odgovorio mu je da kriteriji raspodjele nisu savršeni, ali da su naslijeđeni. Kazao je, međutim, da je prije mjesec dana pokrenuta inicijativa da Hrvatske ceste nabave brojače prometa.
"Glavni kriterij u budućnosti će biti prosječni godišnji dnevni promet. Time će se i lokalnim političarima i svim drugima onemogućiti u budućnosti da donose političke odluke", rekao je ministar.
Branko Bačić (HDZ) založio se da se stanovnike Imotske krajine oslobodi plaćanja tunelarine kroz tunel Sv. Ilija. "S obzirom da smo stanovnike Krka zakonom oslobodili plaćanja prijelaza preko mosta, koji je u funkciji prometnog povezivanja tog otoka, da bismo na isti način kroz drugi zakon trebali omogućiti stanovnicima Imotske krajine besplatan prolaz kroz tunel Sv. Ilija, jer je taj cestovni pravac itekako važan za cjelokupni gospodarski razvoj zabiokovlja", rekao je Bačić.
Klubovi su podržali usklađivanje seta prometnih zakona s europskim propisima, a poslijepodne su raspravljali o izmjenama Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook