Nalet automobila u velikoj brzini može biti pogibeljan za vozače romobila.
"Odbačaj pri nekih 40 kilometara na sat pri ovoj vrsti udara iznosi desetak metara", rekao je Tomislav Kučinić iz Zavoda za prometno-tehnička vještačenja.
Najčešća prometna nesreća kada su romobili u pitanju jest kada automobil naleti na njih.
"Dosta česta pojava prilikom vožnje romobila preko pješačkog prijelaza jest oduzimanje prednosti, znači nekakvom iznenadnom izlasku pred automobil, to je čisti udar pod 90 stupnjeva", rekao je Kučinić.
Udio stradalih romobilista znatno raste.
"U dvije godine dogodila se 621 prometna nesreća u kojima su sudjelovali romobilisti, samim time četiri je bilo sa smrtno stradalima, oko 160 s lakim ozljedama te 320 s težim ozljedama", objasnio je Andrej Kunštek iz Zavoda za prometno-tehnička vještačenja.
Pri naletu automobila na vozača romobila jasno su vidljiva dva kontakta glavom, najprije prvi kontakt u automobil, a drugi u podlogu, što samo govori o važnosti nošenja zaštitne kacige.
Sve popularnije prijevozno sredstvo vozi u svojevrsnoj sivoj zoni, posebno kada su osiguranja u pitanju.
"Kada vi uzmete u obzir da jedan retrovizor na vozilu može vrijediti nekakvih 1500 ili 2000 eura s različitim sustavima, to može biti velika materijalna šteta ako nemate policu nekakve privatne odgovornosti jer mi kao osiguratelji nemamo saznanja da je takva šteta nastala. Policija će raditi očevid, vi ćete nekakvom privatnom tužbom moći eventualno naplatiti štetu, ako se budete imali od čega naplatiti", rekao je Kristijan Oslić, stručnjak za procjenu šteta.
Testovi struci, osiguranjima, kao i vještacima trebaju dati odgovore na brojna pitanja. "To je početak istraživanja koja ćemo mi provoditi na temu električnih romobila i njihovih vozača, jer u posljednje vrijeme sve više vještačenja koje dobivamo se odnose upravo na prometne nesreće s romobilima", poručio je Željko Šarić iz Zavoda za prometno-tehnička vještačenja.
Napravili su simulaciju nesreće koja otkriva niz detalja. "Kad sve ovo prođe, mi ćemo prikupiti podatke sa svojih uređaja i pokušati utvrditi tu uzročno-posljedičnu vezu", objasnio je Šarić.
Suočeni sa sve većim brojem nesreća, sudski vještaci pozdravljaju takve testove. "Ovakve su rekonstrukcije na prometnim poligonima korisne jer na temelju toga mi dobivamo podatke koje sutra primjenjujemo u realnim prometnim nesrećama. 90 posto vremena uzroci su brzina i alkohol", rekao je Neven Kralj, stalni sudski vještak.
To je dovoljno razloga za odgovorno ponašanje u prometu.