Jeste li znali da robu kupljenu na sniženju možete reklamirati? Vjerojatno je to jedno od prava za koje niste znali ili su vas trgovci uvjeravali u suprotno. Zaštita potrošača u Europskoj je uniji vrlo važno pitanje, a kakva je u Hrvatskoj istražio je Dnevnik NoveTV.
Kupite li proizvod putem interneta - možete se predomisliti i u roku 14 dana ga vratiti. Prodavač vam mora vratiti puni iznos novca. To je jedno od brojnih prava koje potrošači imaju, a mnogi za njih ni ne znaju.
'Više od polovice potrošača u Hrvatskoj nije upoznato sa svojim pravima', kaže Neven Mimica, hrvatski europarlamentarac.
Ukoliko ste, primjerice, kupili proizvod na kojem je došlo do kvara, neovisno o jamstvu proizvođača, ako nije prošlo više od dvije godine, trgovac od kojeg ste ga kupili dužan ga je servisirati, zamijeniti ili vratiti novac. I ne smije vas uvjeravati u suprotno.
Od lipnja su prava potrošača povećana. Iduće godine stiže i sigurnija kozmetika s ograničenim štetnim sredstvima. A rješava se i problem proizvoda koji su kod nas lošije kvalitete nego u drugim zemljama.
'Nekvalitetni proizvodi pod istom robnom markom ne bi se smjeli pojavljivati na tržištu', ističe Mimica.
Doznajte kako smrznuto meso treba biti označeno
Evo i nekoliko korisnih savjeta.
'Čuvajte svoje račune, nemojte potpisivati u što niste sigurni, čitajte mala slova na ugovorima, čuvajte pismene prepiske s pružateljima usluge, na primjer kod online kupovine', napominje Dinko Mihaljević iz Udruge za zaštitu i promicanje potrošačkih prava građana.
Robu koju ste kupili na sniženju također imate pravo mijenjati. U slučajevima kada se očito krše vaša prava, nekoliko je mogućnosti.
'Prijave takve situacije savjetovalištu za potrošače, državnom inspektoratu kao državno inspektoratu. Europskom potrošačkom centru ako se radi o prekograničnim kupovinama', ističe Mimica.
Uz europski potrošački centar, o svojim pravima možete se informirati u četiri regionalna savjetovališta pokrenuta od strane ministarstva. Povezuje ih jedinstveni broj 072 414 414. A čini se da i ministarstvo treba bolje poraditi na poštovanju prava potrošača - naime, uz broj za potrošače nigdje jasno ne piše da se poziv - naplaćuje.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook