Nakon podatka o preskupom bojenju tunela, u posjedu smo dokumenata koji dokazuju još jedno šokantno otkriće. Hrvatske autoceste pranje tunela plaćaju i 10 puta više od stvarne cijene te usluge. Prema ponudi koju nam je poslala tvrtka specijalizirana za pranje tunelskih cijevi, po četvornome metru, ono stoji 7 kuna. HAC je Skladgradnji platio deseterostruko više. 57 kuna za novu, a čak 90 kuna, za pranje stare cijevi na Maloj Kapeli i Svetom Roku.
>> Premijerka bi mogla idući tjedan pomesti HAC
Korupcija preko javnihi nabava godišnje guta 6 milijardi kuna
Strah od eventualnog gubitka nekih budućih poslova za javne tvrtke jači je od želje za javnim nastupom i kod ovih podizvođača radova. U telefonskom razgovoru samo su nam potvrdili da se iz istoga straha nikada nisu žalili ni na uvjete javnog natječaja. Oni su pisani, tvrde, za veće tvrtke, a njihova je šansa da budu tek podizvođači. Kao takvi, za pranje tunela najviše su dobivali oko 15 kuna. Gotovo identična cijena iskazana je i u ugovoru HAC-a s tvrtkom Carin. Graditelji tunela bojenje i pranje planirali su naplatiti jeftinije od Skladgradnje. Policija istražuje je li riječ o korupciji, za koju Transparency international upozorava, da samo preko javnih nabava proguta 6 milijardi kuna na godinu.
Istraživanja Hrvatsku prema percepciji korupcije smještaju na 66. od 180 zemalja što je lošije nego lani. Na Novom Zelandu, u Danskoj i Švedskoj korupcija se gotovo ne osjeća. Od članica EU lošije od nas su Rumunjska i Bugarska. 'Napori jednostavno nisu zadovoljavajući, odnosno nisu prepoznati kao dovoljni od međunarodnih institucija koje korupciju procjenjuju', objasnio nam je Zorislav Antun Petrović iz transparency Internationala. Bez dodatnih napora raznorazna bojenja i pranja možda će biti još skuplja.